Lancia, италианската автомарка, с която някога суперзвезди като Бриджит Бардо, Марчело Мастрояни и Жан-Пол Белмондо шпореха улиците на Сен Тропе, кара последните си дни на Френската Ривиера, пише Блумбърг.

През следващите две години шефът на FIAT Серджо Маркионе ще редуцира марката до един единствен, при това мини модел, който ще се продава само в Италия като част от обединението с Chrysler. Така марката, която стана част от реквизита на най-големите секс символи през 50-те и 60-те години на миналия век, става жертва на глобалното развитие на концерна.

"Маркионе изпълнява реквиема за Lancia", казва Джанлука Спина, декан на Политехническата школа в Милано. "Това е разумно решение за един глобален автопроизводител, защото марката няма имидж извън Италия", обяснява той.

За да приключи със загубите в Европа и да вдигне печалбите като цяло, Маркионе залага на Продажби на скъпите Alfa Romeo и Maserati и джиповете Jeep. В бюджета от 55 млрд. евро за инвестиции през следващата петилетка няма място за създаването на нов модел на неразпознаваемата извън Европа Lancia.

Бриджит Бардо с Lancia Aurelia Spider в
"И бог създаде жената".

Някога италианската марка произвеждаше секси роудстъри като Aurelia Spider, които се появяваха наравно с Бардо във филма "И бог създаде жената" от 1956 г., но марката отдавна залезе до непретенциозни хечбеци. Опитът да се продават крайслери с нейната марка пропадна, което доведе до срив с 20% на продажбите през последната година.

Мъникът Ypsilon ще е единствената
Lancia през 2016 г.

До 2016 г. в палитрата на Lancia ще остане единствено малкият хечбек Ypsilon. Продажбите на Delta - другият ексклузивен модел на маркта, спират тази година. Догодина приключва и ребрандирането на крайслери с емблемата на Lancia.

Утехата е, че все пак инвестициите в Ypsilon ще продължават.

Но феновете на марката - т.нар. ланчисти, са натъжени. "Да оставиш Lancia да разчита само на един модел е унижение", казва Андреа Бонаморе, която поддържа фенска страница на марката във фейсбук.

Само с един модел бъдещето на една автокомпания е несигурно. Дори суперлуксозни брандове като Lamborghini Rolls-Royce имат по няколко модела.