Социалната мрежа Фейсбук променя отново алгоритмите си, които определят новините в новинарския поток, т.нар. News Feed. Хората на Зукърбърг планират най-голям приоритет да има съдържанието, споделено от роднини и приятели, разказва в. „Ню Йорк Таймс“.

Това не е нещо необичайно – новинарският поток на социалната мрежа е една от ключовите й функции, чийто алгоритми от години се пренастройват многократно. 1,65 милиарда потребители гледат потока всеки месец.

Промяната обаче ще стане за сметка на постовете, идващи директно от създателите на съдържание. А в последните години Фейсбук стана ключов разпространител както за традиционните медии с онлайн присъствие, така и на новите, изцяло онлайн проекти.

Според Pew Research, 63% от потребителите на Фейсбук през 2015 считат социалната мрежа за източник на новини. Не е тайна, че между 40% и 50% на всички онлайн медии, малки и големи, в САЩ, Европа и България, идва именно от социалните мрежи, първа от които е Фейсбук.

Ръководството на социалната мрежа напълно осъзнава тези си възможности и в тази връзка наскоро въведе Instant Articles, която позволява на създателите на съдържание да публикуват отбрани материали директно във Фейсбук, така че потребителите въобще да нямат нужда да влизат в сайта им. Първоначално опцията бе достъпна само за отбрани издатели, а наскоро стана достъпна за всички 

Хората на Зукърбърг обещаха реклами към „мигновените статии”, от които те получават 30%. Те гарантираха и че този тип постове няма да получат специално отношение в новинарския поток.

С новите промени нещата обаче се обръщат – сега всички публикации, дори „мигновените“, ще се появяват по-рядко в новинарския поток. Освен ако... не си платиш.

„Усилването на публикация“, или Post Boost, ще играе все по-голяма роля. А то става по един начин – с пари директно към сметката на Фейсбук