Вече няма да се налага да търсите услугите на митнически агент или да си губите цял ден, за да освободите от митница смартфона за $100, който сте поръчали от китайски сайт.
От 1 юли 2016 година влиза в сила „Инструкция за митническо оформяне на международни пощенски пратки“, подписана между „Български пощи“ ЕАД и Агенция „Митници”, съобщи ведомството. С нея се разширява обхвата на услугите, предоставяни от оператора на универсалната пощенска услуга, като той ще може да подава от името на клиента митническа декларация с намален набор данни (по облекчена процедура) за стоки в пощенски пратки, ако тяхната стойност не надвишава левовата равностойност на €1000.
В случай, че получателя на пощенска пратка желае да се възползва от новата услуга "Митническо представителство", е необходимо да предостави на място, изпрати по факс, e-mail или по пощата необходимите документи за освобождаването на пратката, посочени в писмото-покана на митническите органи и декларация-съгласие за представянето му от "Български пощи" пред митническите органи.
Сумите за митническите сборове се внасят предварително от БП ЕАД и се заплащат от клиента при получаване на пратката. Цената на услугата е 12 лева.
Ако в рамките на пет работни дни получателя не си вземе митническата пратка от пощенската станция по местоназначение, се извършва анулиране на митническото представителство и тя се връща обратно на пощенската станция към Митницата.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни