Европейската комисия глоби днес пет европейски производители на камиони с рекордните 2,9 милиарда евро, затова че в продължение на 14 години са били в ценови картел, чрез който също са прехвърляли на потребителите разходите за намаляване на емисиите на превозните средства.

Картелът  е включвал  МАН, Даймлер, Волво-Рено, Ивеко и ДАФ. Тези пет компании произвеждат 9 от всеки 10 тежки и средни камиони по пътищата на Европа.

Те тайно са координирали базовите фабрични цени, времето за въвеждане на нови технологии за емисиите и са прехвърляли разходите за тях на клиентите си, каза еврокомисарката по конкуренцията Маргрете Вестагер.

Картелът е продължил от 1997 до 2011 година, когато службите на Комисията са направили внезапни проверки в някои от споменатите фирми. Съгласуването е ставало на ниво висш мениджмънт по време на търговски панаири и други събития, а след 2004 година - с електронен обмен.

За това че е признала съществуването на картела германската фирма МАН избягва глобата, която би могла да бъде 1,2 млрд евро, каза Вестагер. Колко ще платят останалите вижте тук.