Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

Първото околосветско пътешествие, осъществено изцяло със слънчева енергия, приключи в Абу Даби след повече от година във въздуха, съобщи Би Би Си. Става дума за лекия колкото автомобил, но с размах на Боинг 747 експериментален самолет Solar Impulsе 2.

По пътя пилотираха швейцарците Бетран Пикард и Андре Боршберг, които взеха 42 000 км на 17 етапа, поставяйки над дузина авиационни световни рекорда.

Най-дългата фаза например е 8924 км от Нагоя, Япония, до Хавай - разстояние, което Боршберг взима за 118 часа, биейки абсолютния световен рекорд за време за най-дълъг непрекъсван полет.

"Слънчев импулс" 2 тръгва от Абу Даби през март 2015 г.

Двамата швейцарци се надяваха да приключат полета миналата година, но летателният апарат се оказа доста чувствителен на тежкото време по пътя им. А по време на най-дългия преход загубиха част от батериите.

17 000 слънчеви панела захранват Solar Impulse 2. Кокпита е с размерите на телефонна кабина, пилотите спяха само по 20 минути и дишаха кислород от бутилка на големите всочини.

"Бъдещето е чисто. Ти си бъдещето, Бъдещето е сега. Нека го продължим", заяви Пикар на слизане, при посрещането с аплодисменти в Абу Даби.

 
Кацането тази нощ в Саудитска Арабия. Снимка Би Би Си

Първото околосветско пътешествие, осъществено изцяло със слънчева енергия, приключи в Абу Даби след повече от година във въздуха, съобщи Би Би Си. Става дума за лекия колкото автомобил, но с размах на Боинг 747 експериментален самолет Solar Impulsе 2.

По пътя пилотираха швейцарците Бетран Пикард и Андре Боршберг, които взеха 42 000 км на 17 етапа, поставяйки над дузина авиационни световни рекорда.

Най-дългата фаза например е 8924 км от Нагоя, Япония, до Хавай - разстояние, което Боршберг взима за 118 часа, биейки абсолютния световен рекорд за време за най-дълъг непрекъсван полет.

"Слънчев импулс" 2 тръгва от Абу Даби през март 2015 г.

Двамата швейцарци се надяваха да приключат полета миналата година, но летателният апарат се оказа доста чувствителен на тежкото време по пътя им. А по време на най-дългия преход загубиха част от батериите.

17 000 слънчеви панела захранват Solar Impulse 2. Кокпита е с размерите на телефонна кабина, пилотите спяха само по 20 минути и дишаха кислород от бутилка на големите всочини.

"Бъдещето е чисто. Ти си бъдещето, Бъдещето е сега. Нека го продължим", заяви Пикар на слизане, при посрещането с аплодисменти в Абу Даби.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

Рашката с един балон обиколи света за 11 дена. Тия се мотаха 16 месеца.
Анонимен's picture
Анонимен

solargas

Прегряването на батериите е най-големият проблем.
Новите въздушно-алуминиеви батерии на ALCOA може би ще свършат по-добра работа. Но батериите са умряла работа. Най-добрият вариант е компресиран МННО + газова турбина. solargas alle bg

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията