Социалната мрежа "Фейсбук" обяви, че ще показва принудително реклами, въпреки програмите, които предпазват потребителите от този тип масови послания. Това пише "Уолстрийт джърнъл", съобщава БГНЕС. Според информацията рекламата ще бъде "маскирана" по такъв начин, че програмите ще могат значително по-трудно са откриват и премахват банерите.

"Рекламите са част от Фейсбук", каза вицепрезидентът за рекламите в социалната мрежа Андрю Босуърт. Той подчерта, че  мрежара е обновила индивидуалните настройки за реклами, чрез които потребителите могат да избират какъв вид реклами да виждат.

От Фейсбук заявяват, че са разширили възможностите за индивидуална настройка на рекламата, след като са анализирали активността на няколко хиляди души от редица страни. Според данните повечето от ползвателите прибягват до услугите на програмите, блокиращи рекламите, заради натрапчивите рекламни банери или защото не се интересуват от показваните рекламни послания.

Според данните на "Уолстрийн джърнъл" около 84% от доходите на Фейсбук от реклами идват от мобилните версии на социалната мрежа, където блокирането на рекламите е по-сложно. Около 26% от използващите персонални компютри в САЩ използват блокиране на рекламите.

"Фейсбук" е една от водещите социални мрежи в света. Тя е основана на 4 февруари 2004 г. Към момента месечната й аудитория е около 1,7 милиарда души по целия свят.

Facebook.com е уебсайт, който обслужва по свои правила социалните връзки в интернет като опосредства връзките между хората на над 70 езика. Управлява се и е собственост на частната компания "Facebook, Inc" със седалище в Силициевата долина, Калифорния, САЩ.