Автомобилният пазар изживя горещо лято. През август в България са продадени 2029 леки коли, което е 26% повече от същия месец на 2015 г. Това показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили.

От организацията разпространиха днес статистика и за месец юли, която също показва ръст, макар и не толкова голям – закупените нови коли тогава са 2172 или с 5% повече спрямо юли 2015 г.

България остава един от най-малките пазари в ЕС като брой продадени автомобили. През август в единната общност са регистрирани 819 126 нови возила (с 10% повече на годишна база), като в абсолютна стойност под нас са само Естония (1831), Литва (1553), Латвия (1168) и Кипър (781). Населението на тези държави обаче е в пъти по-малко от българското.

От европейската асоциация коментират, че пазарът през август се е представил впечатляващо, като се има предвид, че традиционно това е един от слабите месеци заради летните почивки. В редица европейски страни търговията отбелязва сериозни двуцифрени ръстове – плюс 69% в Румъния, +44% в Унгария, +39% в Хърватия, +29% в Литва, +20% в Италия и Полша.

Като отделни производители много добре през август се е представил японският „Хонда“, реализирал 7739 бройки от своите модели в целия ЕС (24% увеличение). Групата „Ягуар Ленд роувър“ също впечатлява с резултати – 22% повече продажби, като само за марката „Ягуар“ повишението е с 39%.

В абсолютна стойност лидер в Евросъюза остава германската „Фолксваген груп“ с 212 004 изтъргувани коли, като най-известната марка на компанията - „Фолксваген“, отчита 101 618 продажби за месец.

И малко обобщени данни - за първите осем месеца на годината в България са продадени 16 562 нови автомобили или с 9% повече спрямо същия период на м. г. Това е много близо до средния ръст в ЕС за периода – 8 на сто.