Някогашният технологичен гигант BlackBerry спира да произвежда собствените си смартфони, съобщи британският в. "Индепендънт". 

Вместо това компанията ще възложи дизайна и производството на свои партньори и ще се занимава само със софтуера.

Това ще спести сериозни капиталови разходи, обяснява изпълнителният директор Джон Чен. Това обаче може да е първата стъпка към залеза на емблематичната марка.

Blackberry се появява през 1999 г. с три ключови функции - всички качества на смартфон за времето си, пълна QWERTY клавиатура и интернет връзка. 

Компанията работи и със собствена операционна система - Blackberry OS, в годините, когато Android и iOS просто още не съществуваха.

Тази формула прави бранда изключително популярен сред бизнесмените и той бързо става емблематичен за корпоративния свят. Възможността да се пишат имейли, удобните и функционални програми за времето и стабилното качество на производство правят марката една от най-популярните в света. През 2009 г. Blackberry държат 20% от пазара и са втори по продажби.

След това обаче идва iPhone-ът и другите умни слушалки със сензитивен дисплей. Падането на цените на компонентите правят смартфоните достъпни за много повече хора, а Blackberry продължава с подчертано бизнес моделите.

През последните години компанията усети промените и се опита да се адаптира - бяха пуснати модели с тъчскрийн и без класическата клавиатура, комбинирани, както и такива с Android вместо BlackBerry OS 10. Операционната система дори можеше да емулира някои от програмите за Android. Но всичко това не стигна.

Днес BlackBerry държи около 1% от пазара и то само благодарение на най-верните си фенове. 

По всичко личи, че скоро брандът ще последва съдбата на Nokia - друг от гигантите на предишното десетилетие, който не се адаптира към промените.