Фолксваген обяви своя първи електрически мобил за дълги разстояния. С това компанията цели да започне „нова ера“ след скандала с емисиите на дизеловите автомобили, съобщи „Файненшъл таймс“.

Прототипът ID на Фолксваген трябва да се превърне в серийно произвеждан автомобил, който да изминава до 600 км с едно зареждане и да бъде в продажба през 2020 година. Новината официално бе обявена по време на автосалона в Париж. Предвижда се на пазара да бъде предложена и самоуправляваща се кола от същия модел през 2025 година.

Този ход на германския автомобилен концерн показва, че надпреварата сред големите производители на коли се пренася на полето на електрическите превозни средства.

Фолксваген обяви, че новия електромобил ще представлява „революция – така както „костенурката“ преди 70 години и голфът преди 40 години“.

Плановете на германския производител е да продаде над 1 милион броя от ID за първите пет години от пускането й на пазара.

Фолксваген се насочи в тази посока след скандала с емисиите на дизеловите автомобили, който засегна 11 милиона коли. Това се превърна и в най-тежката криза в историята на Фолксваген.

Сега компанията се насочва към електромобилите и се надява да възстанови образа си на загрижена за околната среда организация.

Фолксваген вече продава електрическа версия на популярния модел Голф, но той може да измине само до 200 км с едно зареждане. Това пречи на модела да се превърне в реална алтернатива на захранваните с бензин или дизел модели.

На автосалона в Париж Опел ще покаже Ампера-Е модела си, който е създаден на основата на модела Болт на Шевролет, също част от „Дженеръл мотърс“. Новият опел ще изминава над 300 км с едно зареждане и ще струва малко над 30 хиляди евро.

Тесла продължава производството на електрически коли от високия клас – целта за Модел S до 2018 година е да изминава също до 300 км на цена около 35 хиляди долара.

Новият електромобил на Фолксваген ще бъде на близка цена до електрическия голф. Той се продава в момента за около 20 хиляди евро.