Lego спира да рекламира продуктите си в британския таблоид „Дейли мейл“ в резултат на обществена кампания, насочена срещу големите компании – да спрат сътрудничеството си с вестници, които проповядват „омраза, дискриминация и демонизация“.

Кампанията се нарича „Stop Funding Hate” (Спрете да плащате за омраза). Съобщението бе направено в туитър профила на датската компания.

„Приключихме споразумението си с „Дейли мейл“ и не планираме в бъдеще рекламна дейност в този вестник“.

Доскоро производителят на световноизвестните конструктори разпространяваше с британския таблоид малки подаръци и купони за намаление на техни продукти. Lego отговори на исканията в социалните мрежи да преосмисли „подкрепата“ си за крайнодесни вестници с подвеждащи заглавия.

Lego е първата голяма фирма, която реагира позитивно на призивите. Още няколко големи производители на облекло обявиха, че обмислят дали да се присъединят към кампанията.

Всичко това се случва седмица след като един британски баща изпрати открито писмо до Lego и то се превърна в хит в социалните мрежи.

Боб Джоунс, баща на 6-годишен син, написа писмото след като „Дейли мейл“ обяви от първата си страница върховните съдии за „врагове на народа“, защото решиха, че правителството се нуждае от решение на парламента, за да задейства Брекзит.

„Обичам Lego. Моят 6-годишен син също обича Lego. Той наследи моите конструктори преди три години, а от тогава колекцията му става все по-голяма. Но съм притеснен, че в последните години разпространявате подаръци през „Дейли мейл“. Съжалявам, но не мога повече...“

Според Джоунс в последно време вестникът е отишъл твърде далеч, а заглавията му „създават недоверие към чужденците, обвиняват имигрантите за всичко, а сега обвиняват върховен съдия, че е гей, само защото той си е свършил работата“.

Кампанията “Stop Funding Hate“ бе стартирана през август, заради все по-масовото проповядване на „омраза, дискриминация и демонизация“ в някои вестници.