Ad Config - Website header

 

Article_top

Младите хора в САЩ трудно правят разлика между реални новини и рекламни публикации в медиите и социалните мрежи. Около 80% от учениците и студентите, участвали в изследване на Станфорд, не успяват да различат съдържание, което е спонсорирано, от новинарски и журналистически материал. 

Изследването е проведено в периода януари 2015 - юни 2016 г. и в него са взели участие 7804 учащи се от 12 американски щата от всички нива на обучение - основно училище, гимназиален курс и колеж. Целта на проучването е да се прецени как младихе реагират на истории, съобщения и фотографии, които достигат до тях чрез социалните мрежи като Фейсбук и Туитър, новинарските сайтове или персонални блогове. Общият резултат - във всички образователни нива се оказва, че младите хора често посочват спонсорирано съдържание като автентична новинарска история.

"Като цяло, способността на младите хора да преценят каква е целта на дадена информация в интернет, може да се опише с една дума - нерадостна" - това е едно от заключенията на изследователите. 

Според анализа на резултатите от анкетите, представителите на т.нар. "дигитално поколение" нямат проблем да се оправят едновременно със сърфиране из Фейсбук и Туитър, да качат селфи в Инстаграм и да си говорят с приятел едновременно. Но когато става дума за преценка на информацията, която получават през социалните мрежи, те лесно могат да бъдат подведени и да се превърнат в "будали". 

“Много хора смятат, че тъй като младите хора са "на ти" със социалните мрежи, те също така достатъчно адекватно реагират към информацията, която намират там”, казва Сам Уайнбърг, основният автор на изследването - Но нашата работа показа тъкмо обратното", допълва той. 

Уайнбърг е професор и съосновател на групата по историческо обучение в Станфорд, който въвежда часове по социални теми, за да помогне на студентите да оценяват различни източници на информация.

Проблемът с "фалшивите новини" и "пропагандата" в интернет и медиите  е особено актуален в последно време, включително и покрай това, че Фейсбук и Гугъл разпространяват неверни истории за изборите в САЩ, например, припомнят от Cnet.com. 

Миналата седмица президентът на САЩ Барак Обама заяви, че това би могло да е проблем за демокрацията, пише още сайтът.

"Ако не сме сериозни по отношение на фактите и кое е истина и кое - не, особено в ерата на социалните медии, ако не можем да отсеем сериозните аргументи от пропагандата, то ние имаме проблем", заяви Обама на пресконференция в Берлин. 

 
Снимка Архив Клуб Z

Младите хора в САЩ трудно правят разлика между реални новини и рекламни публикации в медиите и социалните мрежи. Около 80% от учениците и студентите, участвали в изследване на Станфорд, не успяват да различат съдържание, което е спонсорирано, от новинарски и журналистически материал. 

Изследването е проведено в периода януари 2015 - юни 2016 г. и в него са взели участие 7804 учащи се от 12 американски щата от всички нива на обучение - основно училище, гимназиален курс и колеж. Целта на проучването е да се прецени как младихе реагират на истории, съобщения и фотографии, които достигат до тях чрез социалните мрежи като Фейсбук и Туитър, новинарските сайтове или персонални блогове. Общият резултат - във всички образователни нива се оказва, че младите хора често посочват спонсорирано съдържание като автентична новинарска история.

"Като цяло, способността на младите хора да преценят каква е целта на дадена информация в интернет, може да се опише с една дума - нерадостна" - това е едно от заключенията на изследователите. 

Според анализа на резултатите от анкетите, представителите на т.нар. "дигитално поколение" нямат проблем да се оправят едновременно със сърфиране из Фейсбук и Туитър, да качат селфи в Инстаграм и да си говорят с приятел едновременно. Но когато става дума за преценка на информацията, която получават през социалните мрежи, те лесно могат да бъдат подведени и да се превърнат в "будали". 

“Много хора смятат, че тъй като младите хора са "на ти" със социалните мрежи, те също така достатъчно адекватно реагират към информацията, която намират там”, казва Сам Уайнбърг, основният автор на изследването - Но нашата работа показа тъкмо обратното", допълва той. 

Уайнбърг е професор и съосновател на групата по историческо обучение в Станфорд, който въвежда часове по социални теми, за да помогне на студентите да оценяват различни източници на информация.

Проблемът с "фалшивите новини" и "пропагандата" в интернет и медиите  е особено актуален в последно време, включително и покрай това, че Фейсбук и Гугъл разпространяват неверни истории за изборите в САЩ, например, припомнят от Cnet.com. 

Миналата седмица президентът на САЩ Барак Обама заяви, че това би могло да е проблем за демокрацията, пише още сайтът.

"Ако не сме сериозни по отношение на фактите и кое е истина и кое - не, особено в ерата на социалните медии, ако не можем да отсеем сериозните аргументи от пропагандата, то ние имаме проблем", заяви Обама на пресконференция в Берлин. 

Коментари

Лаборант Ваню's picture
Лаборант Ваню
Лаборант Ваню

Зомбирани от американското "образование"

Което от 26 години се опитват да ни пробутат и тук, защото зомбите са хубаво нещо.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли съживяването на проекта за АЕЦ „Белене“?