Тази година Apple спря да разкрива колко точно харчи за реклама, но данни на мониторингова платформа сочат, че любимата технологична компания на американците влага в пъти повече от конкуренцията, съобщи Bussines Insider.

Популярният сайт е получил ексклузивни данни от Pathmatics за разходите на Apple една година назад от 30 ноември. Компанията в Купертино е вложила 97 млн. долара за банери, мобилни и видео реклами в САЩ.

За същия период корейците от Samsung са инвестирали 80,4 млн. долара. Разликата може да изглежда малка, но Samsung произвеждат и рекламират не само смартфони, а и телевизори, хладилници, компютърна памет, камери и технологични решения за бизнеса. Когато се сравнят харчовете за реклама на мобилни устройства, Apple са вложили 179% от бюджета на основния си конкурент.

Важно е да се отбележи, че в проучването не са включени другите видове реклами в социалните мрежи, както и парите, вложени в търсачките, където компаниите влагат голяма част от бюджетите си. Данните не са потвърдени от Samsung и Apple, разбира се.

Данните на Pathmatics сочат още, че почти целият бюджет на Apple е насочен към директни сделки с рекламодатели, докато Samsung използват рекламни мрежи на трети страни и обмен. Директните сделки често струват по-скъпо.