Само два от 20-те филма с най-високи приходи в САЩ и Канада през 2016-а разказват истории от реалния свят, а във Великобритания такива заглавия са четири. „Джейсън Борн“, триумфалното завръщане на Мат Деймън в ролята на „шпионина с амнезия“, режисирано от Пол Грийнграс, е номер 12 в североамериканските класации в края на годината, сред морето от супергерои и фантастика. На двайстото място комедията с Дуейн Джонсън и Кевин Харт „Агент и 1/2“ прозвуча като отчаян зов за поне полуреализъм.

„Търсенето на Дори“ бе топ филмът на 2016 година в САЩ и Канада, с $486 милиона приходи. Следван е от „Първият отмъстител: Войната на героите“ ($408 млн.) и „Rogue One: История от Междузвездни войни“, с приходи от $396 млн. за първите две седмици след премиерата си, пише „Гардиън“. Останалите от първите 20 са адаптации по комикси като „Дедпул“, „Доктор Стрейндж“ и „Отряд самоубийци“, детски истории като „Сами вкъщи“ и „Тролчета“, продължения на поредици като „Стар Трек: Отвъд“, „X-мен: Апокалипсис“ и историята от света на Хари Потър „Фантастични животни и къде да ги намерим“.

Силно се представиха и напълно оригинални истории в анимацията като „Смелата Ваяна“, „Сами вкъщи“, „Зоотрополис“ и „Ела, изпей!“, въпреки липсата на предварителна популярност на героите. Висок интерес предизвикаха и няколко подценени предварително заглавия, включително най-новият „Стар Трек“ и женският рестарт на поредицата „Ловци на духове“.

В британския еквивалент на класацията публиката прояви малко по-голям интерес към истории, развиващи се в границите на реалността – „Бриджит Джоунс: Бебе на хоризонта“, „Момичето от влака“ и „Завръщането“ и „Джейсън Борн“ са сред 20-те заглавия с най-много зрители („Агент и 1/2“ е чак на 36-то място). Най-гледаният филм в Кралството бе „Книга за джунглата“, следван от „Бриджит Джоунс: Бебе на хоризонта“ и „Търсенето на Дори“.

Площад Славейков