Ad Config - Website header

 

Article_top

Една от най-големите, важни и дългоочаквани обществени поръчки в областта на пътната инфраструктура вече 9 месеца е затапена като магистрала в празничен ден.

Става въпрос за електронна система, която ще позволи въвеждането на тол такси (на база изминато разстояние) по републиканските пътища за тежкотоварни превозни средства (над 3,5 т), както и на т. нар. електронна винетка, която ще даде гъвкавост при таксуването на леките автомобили (плащането ще е за най-различни периоди).

Прогнозната стойност на търга е 200 млн. лв. без ДДС, а очакваният период за изпълнение – 19 месеца.

Обявлението за обществената поръчка бе публикувано на 6 април 2016 г. в регистъра на специализираната агенция, първоначалният срок за подаване на оферти беше 30 май. И като се почна едно обжалване – вече девет месеца. Непрестанно се намираха фирми (три чуждестранни и две български), които обжалваха условията в процедурата.

Преди Нова година се видя светлина в тунела и на 29 декември агенция „Пътна инфраструктура” даде нов срок за оферти – до 5 януари. Но щастието на пътния фонд беше кратко като обявения срок. Във вторник, 3 януари, се разбра, че процедурата отново е спряна.

На 30 декември чешката компания „ТоллНет” е подала поредната жалба срещу изграждането на тол системата, а междувременно се стигна и до политическо напрежение по случая с възобновената поръчка.

Павел Беднар

„ТоллНет” за втори път жали търга. От корпоративния й сайт се разбира, че това е млада и динамична чешка компания с централа в Прага и офис в Бенешов. Управител е инж. Павел Беднар. Фирмата разработва продукти и решения в областта на пътните такси, както и за доставките на електроенергия и природен газ.

Най-значимият продукт на „ТоллНет” е системата Billien. Има я в две разновидности – за тол оператори, събиращи пътни такси и за компаниите от сектор «ютилити» (комуналните услуги). Според интернет страницата на чешката компания продуктите й са внедрени в Словакия от тол оператора на пътни такси SkyToll.

„ТоллНет” е еднолична собственост на друга чешка компания - „Крокола”, в чиято управа са само бизнес дами: Кристина Брунатова, Вероника Худкова, Мартина Вимерова и Олга Пражанова. Собствеността на „Крокола” се губи в Кипър – акциите са 100% притежание на неизвестната офшорка Fascinating trading limited.

Унгарската „Ерба 96” е друг евентуален участник, чиято жалба блокира за известно време търга за тол системата в България. Управител на дружеството е Ерик Ароксалаши, седалището – на ул. „Щубняи” в Будапеща, а предметът на дейност – компютърно програмиране.

Фирмата е регистрирана през 1996 г., първоначално действа като подизпълнител на американски и германски уебкомпании. Две години по-късно създава първия унгарски онлайн магазин Software station, а разработеният портал World of Watches печели през 1999 г. награда на престижното американско списание „Тайм”.

„Ерба 96” разработва и цялостни решения за събиране на пътни такси. Дружеството е направило системата за електронна винетка за унгарската пътна мрежа.

Ищван Бешеней

От корпоративния й сайт става ясно, че от 2001 г. „Ерба 96” е собственост на унгарската група „Лаурел” (Laurel), действаща в областта на информационните и компютърни технологии. Собственик и изпълнителен директор е Ищван Бешеней, определян за един от водещите предприемачи и иноватори в страната.

Централата на „Лаурел” e в град Секешфехервар – средновековната столица на Унгария, любима на унгарските царе, намираща се на 65 км югозападно от столицата Будапеща. Секешфехервар е родното място на унгарския премиер Виктор Орбан, градът е побратимен с Благоевград у нас.

Третата чуждестранна компания, блокирала търга на АПИ, е от Германия, а името й трудно се изписва на един ред – „Витроник Д-р Инж. Щайн Билдферарбайтунгсзюстеме”. Представители са Даниел Шолц-Щайн и Клаус Михаел Бюхер. Централата на дружеството е във Висбаден, център на провинция Хесен.

„Витроник” е основана през 1984 г. от д-р инж. Норберт Щайн, който сега е президент и изпълнителен директор.

Една от основните дейности на дружеството е създаване на технологии, свързани с пътния трафик. В това число влизат: сателитна тол система за тирове, внедрена през 2003 г. по германските магистрали, тол системи във Франция и Австралия, лазерни решения за засичане на скоростта на МПС, използвани от пътната полиция, навигационни системи.

За „Витроник” работят 560 служители във Висбаден, от които 260 инженери. Компанията има поделения в САЩ, Китай, Австралия, Франция, Великобритания, Полша, Малайзия, Мексико и ОАЕ.

Норберт Щайн

За 2015 г. консолидираните приходи на групата „Витроник” са 110 млн. евро.

Основателят Норберт Щайн е носител на приза „Предприемач на 2005 г.” в Германия, даван от „Ърнст & Янг”.

Да отделим малко редове и за неизвестните български фирми, подали жалби в Комисията за защита на конкуренцията срещу поръчката на Агенция „Пътна инфраструктура”.

„Мархинженеринг” е със седалище и адрес на управление на ул. „Суходол” 3 в София. Управител и едноличен собственик е Георги Божков (46 г.). За 2015 г. дружеството не е подавало финансов отчет, но за периода 2011-2014 г. то няма приходи и разходи, тоест не е осъществявало активна дейност.

Божков е собственик и на регистрираната през м.г. фирма „Рединг 07” от София, както и на „Лайм Пловдив” със седалище в Пазарджик и 38 хил. лв. приходи за 2015 г.

"Мархинженеринг" е регистрирана през 2003 г. от съдружниците Александър Пешев (72 г.) и Маргарита Пешева (40 г., да не се бърка в бившия председател на СЕМ). Пешев е управител и собственик на "Ваф 3", която не е била активна до края на 2015 г. (бел. ред. - за след това няма данни).

И последната фирма е „Пропърти стан”, чийто адрес на управление е в самоковското село Радуил. Управител и едноличен собственик на капитала е Камелия Таскова (43 г.). Дружеството е основано през 2014 г. и до края на 2015 г. не е отчело нито лев приходи.

Таскова е и в съвета на директорите на фирма „Трейд стан”, в което 50% от капитала държи Станислав Захариев. Същият е и основател на „Пропърти стан”, като през м.г. прехвърля 100% от капитала на Камелия Таскова.

Дали „Мархинженеринг” и „Пропърти стан” са фирми фантоми или зад тях стои някой едър български бизнесмен – предстои да разберем.
 

 

Една от най-големите, важни и дългоочаквани обществени поръчки в областта на пътната инфраструктура вече 9 месеца е затапена като магистрала в празничен ден.

Става въпрос за електронна система, която ще позволи въвеждането на тол такси (на база изминато разстояние) по републиканските пътища за тежкотоварни превозни средства (над 3,5 т), както и на т. нар. електронна винетка, която ще даде гъвкавост при таксуването на леките автомобили (плащането ще е за най-различни периоди).

Прогнозната стойност на търга е 200 млн. лв. без ДДС, а очакваният период за изпълнение – 19 месеца.

Обявлението за обществената поръчка бе публикувано на 6 април 2016 г. в регистъра на специализираната агенция, първоначалният срок за подаване на оферти беше 30 май. И като се почна едно обжалване – вече девет месеца. Непрестанно се намираха фирми (три чуждестранни и две български), които обжалваха условията в процедурата.

Преди Нова година се видя светлина в тунела и на 29 декември агенция „Пътна инфраструктура” даде нов срок за оферти – до 5 януари. Но щастието на пътния фонд беше кратко като обявения срок. Във вторник, 3 януари, се разбра, че процедурата отново е спряна.

На 30 декември чешката компания „ТоллНет” е подала поредната жалба срещу изграждането на тол системата, а междувременно се стигна и до политическо напрежение по случая с възобновената поръчка.

Павел Беднар

„ТоллНет” за втори път жали търга. От корпоративния й сайт се разбира, че това е млада и динамична чешка компания с централа в Прага и офис в Бенешов. Управител е инж. Павел Беднар. Фирмата разработва продукти и решения в областта на пътните такси, както и за доставките на електроенергия и природен газ.

Най-значимият продукт на „ТоллНет” е системата Billien. Има я в две разновидности – за тол оператори, събиращи пътни такси и за компаниите от сектор «ютилити» (комуналните услуги). Според интернет страницата на чешката компания продуктите й са внедрени в Словакия от тол оператора на пътни такси SkyToll.

„ТоллНет” е еднолична собственост на друга чешка компания - „Крокола”, в чиято управа са само бизнес дами: Кристина Брунатова, Вероника Худкова, Мартина Вимерова и Олга Пражанова. Собствеността на „Крокола” се губи в Кипър – акциите са 100% притежание на неизвестната офшорка Fascinating trading limited.

Унгарската „Ерба 96” е друг евентуален участник, чиято жалба блокира за известно време търга за тол системата в България. Управител на дружеството е Ерик Ароксалаши, седалището – на ул. „Щубняи” в Будапеща, а предметът на дейност – компютърно програмиране.

Фирмата е регистрирана през 1996 г., първоначално действа като подизпълнител на американски и германски уебкомпании. Две години по-късно създава първия унгарски онлайн магазин Software station, а разработеният портал World of Watches печели през 1999 г. награда на престижното американско списание „Тайм”.

„Ерба 96” разработва и цялостни решения за събиране на пътни такси. Дружеството е направило системата за електронна винетка за унгарската пътна мрежа.

Ищван Бешеней

От корпоративния й сайт става ясно, че от 2001 г. „Ерба 96” е собственост на унгарската група „Лаурел” (Laurel), действаща в областта на информационните и компютърни технологии. Собственик и изпълнителен директор е Ищван Бешеней, определян за един от водещите предприемачи и иноватори в страната.

Централата на „Лаурел” e в град Секешфехервар – средновековната столица на Унгария, любима на унгарските царе, намираща се на 65 км югозападно от столицата Будапеща. Секешфехервар е родното място на унгарския премиер Виктор Орбан, градът е побратимен с Благоевград у нас.

Третата чуждестранна компания, блокирала търга на АПИ, е от Германия, а името й трудно се изписва на един ред – „Витроник Д-р Инж. Щайн Билдферарбайтунгсзюстеме”. Представители са Даниел Шолц-Щайн и Клаус Михаел Бюхер. Централата на дружеството е във Висбаден, център на провинция Хесен.

„Витроник” е основана през 1984 г. от д-р инж. Норберт Щайн, който сега е президент и изпълнителен директор.

Една от основните дейности на дружеството е създаване на технологии, свързани с пътния трафик. В това число влизат: сателитна тол система за тирове, внедрена през 2003 г. по германските магистрали, тол системи във Франция и Австралия, лазерни решения за засичане на скоростта на МПС, използвани от пътната полиция, навигационни системи.

За „Витроник” работят 560 служители във Висбаден, от които 260 инженери. Компанията има поделения в САЩ, Китай, Австралия, Франция, Великобритания, Полша, Малайзия, Мексико и ОАЕ.

Норберт Щайн

За 2015 г. консолидираните приходи на групата „Витроник” са 110 млн. евро.

Основателят Норберт Щайн е носител на приза „Предприемач на 2005 г.” в Германия, даван от „Ърнст & Янг”.

Да отделим малко редове и за неизвестните български фирми, подали жалби в Комисията за защита на конкуренцията срещу поръчката на Агенция „Пътна инфраструктура”.

„Мархинженеринг” е със седалище и адрес на управление на ул. „Суходол” 3 в София. Управител и едноличен собственик е Георги Божков (46 г.). За 2015 г. дружеството не е подавало финансов отчет, но за периода 2011-2014 г. то няма приходи и разходи, тоест не е осъществявало активна дейност.

Божков е собственик и на регистрираната през м.г. фирма „Рединг 07” от София, както и на „Лайм Пловдив” със седалище в Пазарджик и 38 хил. лв. приходи за 2015 г.

"Мархинженеринг" е регистрирана през 2003 г. от съдружниците Александър Пешев (72 г.) и Маргарита Пешева (40 г., да не се бърка в бившия председател на СЕМ). Пешев е управител и собственик на "Ваф 3", която не е била активна до края на 2015 г. (бел. ред. - за след това няма данни).

И последната фирма е „Пропърти стан”, чийто адрес на управление е в самоковското село Радуил. Управител и едноличен собственик на капитала е Камелия Таскова (43 г.). Дружеството е основано през 2014 г. и до края на 2015 г. не е отчело нито лев приходи.

Таскова е и в съвета на директорите на фирма „Трейд стан”, в което 50% от капитала държи Станислав Захариев. Същият е и основател на „Пропърти стан”, като през м.г. прехвърля 100% от капитала на Камелия Таскова.

Дали „Мархинженеринг” и „Пропърти стан” са фирми фантоми или зад тях стои някой едър български бизнесмен – предстои да разберем.
 

Коментари

kate pate's picture
kate pate
new

Зад българските жалбоподатели

Зад българските жалбоподатели стоят големите български превозвачи. Които имат интерес системата за де отлага във времето колкото може.

Фактически българска фирма с реални намерения няма.
kate pate's picture
kate pate
new

В статията сте пропуснали още

В статията сте пропуснали още едно заинтересовано лице системата да се саботира - клепоухия фатмак Гумен Радев
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

А КАК Я БЕЕЕМЕ НАТАМЪНИЛИ...

29 ДЕКЕМВРИ, до 5 ЯНУАРИ - нови оферти да са пуснат.. Разните му там немци, унгарци, чехи да ги шкартираме... И родна фирмичка - без дейност, без приходи да извади едни 200 милиона..
Пък после на половин милиард да си ги докараме.. Пък и опит си имахме.. С консорциума на Цветелинка и ВИП Секюрити за винетките.. Още си действа и си прибира милионите от АПИ-то за едната дистрибуция вече 12-та годинка..
Ма чехите на черна котка ни са направиха. На 30 ДЕКЕМВРИ. Път ни минаха.. Жалба пуснали.. Търга пак спрели..
И пак другите са ни виновни, че от 11 НОЕМВРИ 2015-та до сега читав конкурс не сколасахме да направим. Че от ДЕКЕМВРИ 2015-та за половин година блокирахме избора, а с това и работата на новата КЗК... Та мълчалививото съгласие на КЗК с жалбите - работеше в полза на ЖАЛБОПОДАТЕЛИТЕ.. И протакане на сроковете..
Пустите му други СЕДМА ГОДИНА все пречат на ПП "ГРОБ" да са натутка.. Една работа без скандал да свърши..
Сал едни нови 25,9 милиарда външен дълг към 2016-та сколаса да натрупа.
Nikola Petrov's picture
Nikola Petrov
Nikola Petrov

Тол система търг.

Както при всички търгове до сега- корупция, корупция, кор.....

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Лично за вас успешна ли беше 2017 г.?