Ad Config - Website header

 

Article_top

В последните дни от мандата на правителството "Борисов 2" стана ясен победителят в една от големите обществени поръчки в областта на пътното строителство.

"ХВП Ябланица" ДЗЗД ще строи новите 9,3 км от автомагистрала „Хемус“ - между Ябланица и Боаза. В класираното на първо място обединение участват "Хидрострой" АД, "Водстрой 98" АД и "Пътстрой Бургас" ЕООД. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

"Водстрой 98" беше една от ключовите фирми в строителния бизнес на депутата от ДПС Делян Пеевски, която официално бе придобита от "Хидрострой" (а дали е така - виж по-долу). В общественото пространство все още витаят съмнения, че Пеевски има влияние в компанията.

„ХВП Ябланица“ ДЗЗД е предложило да строи отсечката за 54 990 000 лв. без ДДС (5,9 млн. лв. на километър). Търгът е за проектиране и строителство. Проектът ще се изпълнява със средства от републиканския бюджет по програма „Ново строителство“ на АПИ.

Срокът за изпълнение е 910 дни. От тях 180 дни са за проектиране, а 730 дни за изграждане на обекта. Автомагистралната отсечка ще бъде с по две 4-метрови ленти за движение във всяка посока, две ленти за спиране по 3 м и средна разделителна ивица - 2 метра.

Предвидено е построяването на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Ще бъде изградена и връзка с път Коритна - Белокопитово.

Най-ниска цена за изпълнение предложи обединението „АМ "Хемус" 1–2016” - 54,6 млн. лв., като от АПИ не съобщават защо не е предпочетена тази оферта. Всъщност, едва ли има голямо значение, защото в това обединение влизат испанската „Асигния инфраструктурас”, хасковската „АБ” и „Мегаинвест-холд”.

А в статия на в. „Капитал” хасковското дружество е описано като „новия инструмент за поръчки на депутата от ДПС Делян Пеевски”. Неотдавна „АБ” получи 29 млн. лв. кредит и гаранции от Българската банка за развитие – предпочитан източник на финансиране от Пеевски в последните месеци.

„Хидрострой“ АД е строителна компания, специализирана в ниското строителство, но има и завършени обществени сгради. Мажоритарен собственик е Велико Желев, който държи малко над 50% като физическо лице. А заедно с притежаваният от него и съпругата му Мая Желева „Хидрострой инвест холдинг“ участието му в „Хидрострой“ достига почти 90%.

Дружеството се развива с бързи темпове в последните години. За 2015 г. има 211 млн. лв. приходи от продажби спрямо 117 млн. лв. година по-рано. Печалбата на компанията за 2015 г. беше 18,16 млн. лв. в сравнение с 6,14 млн. лв. през 2014 г.

„Хидрострой“ построи Северната скоростна тангента на София, направи реконструкцията и основния ремонт на зала „Конгресна“ в Двореца на културата и спорта във Варна, модернизира пречиствателната станция във Варна, изгради пречиствателна станция в Созопол, извърши благоустрояване на парка на правителствената резиденция „Евксиноград“.

„Водстрой 98“ до миналата година се свързваше с бизнес империята на ДПС депутата Делян Пеевски. В средата на 2016 г. Комисията за защита на конкуренцията разреши на „Хидрострой“ да купи „Водстрой 98“. Антимонополният орган, който не е известен с бързината си, одобри сделката за 8 работни дни.

След това Велико Желев влезе в Съвета на директорите на дружеството, но в управата остана един от старите ръководители – Момчил Борисов. В търговския регистър не се намират актуални данни за собственика на „Водстрой 98“. Последният представен списък на акционерите е от 20 юни 2016 г. - там пише, че 99,98% от акциите се държат от „ПМ контрол“, представлявана от Иван Мирински. Същият бе посочен от собственика на фалиралата КТБ Цветан Василев като „марионетка на Пеевски“ и иронично като „този, който няма нищо общо със строителния бизнес на Делян Пеевски“.

Все още прокурист на „Водстрой 98“ е Петко Геров, който е на длъжността от 2009 г. с кратко прекъсване.

„Водстрой 98“ направи ремонта на Централна гара София за 62 млн. лв. Участва и в обновяването на парка около НДК, което влезе в "Черна книга на правителственото разхищение в България" на фондация "Фридрих Науман".

От 2011 г. до 2015 г. „Водстрой 98“ спечели пряко поръчки за 54,3 млн. лв., но консорциуми с нейно участие подписаха договори за 976,8 млн. лв.

„Пътстрой Бургас“ е дъщерна фирма на „Хидрострой“.

 
Снимка БГНЕС

В последните дни от мандата на правителството "Борисов 2" стана ясен победителят в една от големите обществени поръчки в областта на пътното строителство.

"ХВП Ябланица" ДЗЗД ще строи новите 9,3 км от автомагистрала „Хемус“ - между Ябланица и Боаза. В класираното на първо място обединение участват "Хидрострой" АД, "Водстрой 98" АД и "Пътстрой Бургас" ЕООД. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

"Водстрой 98" беше една от ключовите фирми в строителния бизнес на депутата от ДПС Делян Пеевски, която официално бе придобита от "Хидрострой" (а дали е така - виж по-долу). В общественото пространство все още витаят съмнения, че Пеевски има влияние в компанията.

„ХВП Ябланица“ ДЗЗД е предложило да строи отсечката за 54 990 000 лв. без ДДС (5,9 млн. лв. на километър). Търгът е за проектиране и строителство. Проектът ще се изпълнява със средства от републиканския бюджет по програма „Ново строителство“ на АПИ.

Срокът за изпълнение е 910 дни. От тях 180 дни са за проектиране, а 730 дни за изграждане на обекта. Автомагистралната отсечка ще бъде с по две 4-метрови ленти за движение във всяка посока, две ленти за спиране по 3 м и средна разделителна ивица - 2 метра.

Предвидено е построяването на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Ще бъде изградена и връзка с път Коритна - Белокопитово.

Най-ниска цена за изпълнение предложи обединението „АМ "Хемус" 1–2016” - 54,6 млн. лв., като от АПИ не съобщават защо не е предпочетена тази оферта. Всъщност, едва ли има голямо значение, защото в това обединение влизат испанската „Асигния инфраструктурас”, хасковската „АБ” и „Мегаинвест-холд”.

А в статия на в. „Капитал” хасковското дружество е описано като „новия инструмент за поръчки на депутата от ДПС Делян Пеевски”. Неотдавна „АБ” получи 29 млн. лв. кредит и гаранции от Българската банка за развитие – предпочитан източник на финансиране от Пеевски в последните месеци.

„Хидрострой“ АД е строителна компания, специализирана в ниското строителство, но има и завършени обществени сгради. Мажоритарен собственик е Велико Желев, който държи малко над 50% като физическо лице. А заедно с притежаваният от него и съпругата му Мая Желева „Хидрострой инвест холдинг“ участието му в „Хидрострой“ достига почти 90%.

Дружеството се развива с бързи темпове в последните години. За 2015 г. има 211 млн. лв. приходи от продажби спрямо 117 млн. лв. година по-рано. Печалбата на компанията за 2015 г. беше 18,16 млн. лв. в сравнение с 6,14 млн. лв. през 2014 г.

„Хидрострой“ построи Северната скоростна тангента на София, направи реконструкцията и основния ремонт на зала „Конгресна“ в Двореца на културата и спорта във Варна, модернизира пречиствателната станция във Варна, изгради пречиствателна станция в Созопол, извърши благоустрояване на парка на правителствената резиденция „Евксиноград“.

„Водстрой 98“ до миналата година се свързваше с бизнес империята на ДПС депутата Делян Пеевски. В средата на 2016 г. Комисията за защита на конкуренцията разреши на „Хидрострой“ да купи „Водстрой 98“. Антимонополният орган, който не е известен с бързината си, одобри сделката за 8 работни дни.

След това Велико Желев влезе в Съвета на директорите на дружеството, но в управата остана един от старите ръководители – Момчил Борисов. В търговския регистър не се намират актуални данни за собственика на „Водстрой 98“. Последният представен списък на акционерите е от 20 юни 2016 г. - там пише, че 99,98% от акциите се държат от „ПМ контрол“, представлявана от Иван Мирински. Същият бе посочен от собственика на фалиралата КТБ Цветан Василев като „марионетка на Пеевски“ и иронично като „този, който няма нищо общо със строителния бизнес на Делян Пеевски“.

Все още прокурист на „Водстрой 98“ е Петко Геров, който е на длъжността от 2009 г. с кратко прекъсване.

„Водстрой 98“ направи ремонта на Централна гара София за 62 млн. лв. Участва и в обновяването на парка около НДК, което влезе в "Черна книга на правителственото разхищение в България" на фондация "Фридрих Науман".

От 2011 г. до 2015 г. „Водстрой 98“ спечели пряко поръчки за 54,3 млн. лв., но консорциуми с нейно участие подписаха договори за 976,8 млн. лв.

„Пътстрой Бургас“ е дъщерна фирма на „Хидрострой“.

Коментари

Смях на парцали's picture
Смях на парцали
смях на парцали

Ясна е тя работата

Бай Х*й = Делян :)
kate pate's picture
kate pate
new

:-)

Абе докато Прокопиев и Донев не направят строителен холдинг и да почнат да кандидатстват да строят магистрали, строежа на магистрали ще е кражба, а строителството ще е с ниско качество, а самите магистрали ще са едни безсмислени пари хвърлени на вятъра

Като направят холдинга това ще се превърне в един високоморален бизнес и главен приоритет на държавата.

Яяя...

.тримата шишковци пак се облажили.....каква изненада....
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

АМИ КАТО #КОЙ СТАНА ВЕЧЕ # С КОЙ..

А в карето на белотче на вързано е в сила "Ваш'та терца би моето петдесет, пЪрдон - СТО, гу'син премиер!"
Пак същите ша си пИчелят УЖ спрените, УЖ повторни търгчета..

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Колко ще изкара новият парламент?