В своята доблестна 1300-годишна история Kleta Majka Balgarja е изправена пред важно предизвикателство: ло-го-то!

Въпросът е к'во правим с него – логото на председателството ни на Европейския съвет. И как въобще ще продължим да живеем с това?! Очертаващият се апокалипсис е от мащабите, примерно ДАНС да спре „БГ мама“ в интернет...

Не разбирам проблема с логото.

Целокупното българско човечество, което обичайно си изкарва почивките в кръжоци по хералдика и графичен дизайн, се впуска чат-пат в разни теми. С целия плам, с който Валери Божинов се отдалечава от големия футбол и се впуска в турбофолк хитове... 

Проблемът е толкова епичен, сякаш до вторник трябва да го издълбаем като добавка към "Създатели на Българската държава" над Шумен.

Не са въпросите – кой яде и пи с 5-те милиарда от КТБ и не си плати сметката. Не какво стана с оня заем от -найсет милиарда. Не защо пенсионните фондове са на "минус" и като внасяме още 20 години, ще се окаже, че им дължим пари... 

А логото, разбирате ли?

Опитах да прочета някои основни съвети от фейсбук интелигенцията. Логото трябва...

Най-вече, да е кратко, щото иначе става смешно.

Да те отвежда в страната, да има нестинарка, роза, изглед от Родопа, величествен залез над езерото Сребърна, море, Валя Балканска...

Да е семпло, да е до 2 до 3 символа, и да не прилича на повръщано от чревоугодник с булимия.

Да е бяло, зелено, червено, щото харесваме Валери Симеонов... Да не е бяло, зелено червено, щото е селско.

Да има овали като на Катето от Ритон, за да напомня нещо свидно...

Да намеква стилизирано за туршия с топчета бахар.

Да е модерно, съвременно същевременно с айти препратки... 

Ако изпълнителят му си вложи част от кожата, ще цъкат и ще кажат, че това е кич. Ако му е все тая - трябва да го разчекнем на 4 коня. Ако е нещо средно - е 100 % връзкар и пияница.

Вижте сега това...

Същите тези българи, които изработваме календар без 22-о число и това не ни притеснява що за работници сме...

Но можем да прекараме часове в интернет, да търсим логото на Седмицата на hot dog в Ханой през 1996 г., само и само за да напишем отдолу:

„Видяхте ли! Казвах ли ви аз!“

Най-важното за едно лого е – никога да не е на България и никога да не го рекламират, избират, респективно - заплащат и коментират българи. Това са единствените гаранции да е читаво.

Ами не - не харесвам логото изобщо. Прилича ми на парче от стикера ми за "Гражданска отговорност", който се е откъснал някак и се е озовал при Кунева. 

Но какво значение има? Лого като лого, егати. Нищо не разбирам от лога, предполагам, че все трябва да има нещо там, което - разбира се - мигновено ще бъде забравено.

Нали поне не му светят очите?