Ad Config - Website header

 

Article_top

Българската чартърна авиокомпания "Би Ейч еър" има готовност да започне директна линия София - Торонто - София. Първоначалните намерения са за две честоти седмично (общо 4 полета).

Правителството определи дружеството за въздушен превозвач, който да извършва полети между България и Канада. Извършването на въздухоплавателни услуги между двете страни е регламентирано в Споразумението за въздушен транспорт между Европейския съюз и Канада.

Стартирането на въздушни превози по тази линия ще разкрие нови възможности за туризъм и ще стимулира търговско-икономическите връзки с Канада и Северна Америка. Директната линия ще даде възможност и за намаляване на цените на самолетните билети до Канада в условията на реална конкуренция, се казва в едно от последните решения на правителството "Борисов 2".

"Би Ейч еър" е собственост на туроператора "Балкан холидейз сървисис" (49,1% от капитала), "БХЦ анщалт" (28,9%) от Лихтенщайн и Янко Иванов (22%), който е управител на авиокомпанията. Управител на "Балкан холидейз сървисис" е Радка Минева, която взема участие в общите събрания на "Би Ейч еър". Минева е член на надзорния съвет на Първа инвестиционна банка и съпруга на един от основните й собственици Цеко Минев.

Авиокомпанията е основана през 2001 г. от Янко Иванов и започва дейност през януари 2002 г. с полети от София до Великобритания за нуждите на туроператора „Балкан Холидейз” - Лондон.

За 2015 г. "Би Ейч еър" има 111,7 млн. лв. приходи и 176 хил. лв. печалба. Резултатите се подобряват спрямо 2014 г., когато бяха съответно 86,7 млн. лв. приходи и 4,3 млн. лв. загуба.

Активите на "Би Ейч еър" са с балансова стойност 95,4 млн. лв. Флотът на авиокомпанията се състои от 1 самолет "Еърбъс" А330, 1 "Еърбъс" А319 и 4 броя "Еърбъс" А320. Дружеството разполага и с два бизнес самолета Gulfstream G200 и Gulfstream G550 за ВИП полети. Към края на 2015 г. собственост на дружеството е само един самолет - А319, който е заложен в полза на ПИБ, а другите са наети под формата на експлоатационен лизинг.

Основната дейност на "Би Ейч еър" е извършването на международни чартърни полети и отдаване под наем на самолети с екипажи (т. нар. "мокър" лизинг). Чартърните полети са основен приходоизточник - 69 млн. лв. за 2015 г., а от отдаване под наем на самолети постъпленията са 41 млн. лв.

През 2015 г. самолетите на дружеството са изпълнили общо 6310 полета и са превозени 212 590 пътници по чартърните програми.

Към края на 2015 г. в авиопревозвача са били заети 250 души персонал, като средната работна заплата е била малко над 1800 лв. Към същия период "Би Ейч еър" има само една обслужваща банка - ПИБ. Компанията има и кредити от същата банка.

"Би Ейч еър" има планове от тази година да предложи и директни полети София - Ню Йорк (летище "Джон Кенеди"), а след това и София - Чикаго.

 

Българската чартърна авиокомпания "Би Ейч еър" има готовност да започне директна линия София - Торонто - София. Първоначалните намерения са за две честоти седмично (общо 4 полета).

Правителството определи дружеството за въздушен превозвач, който да извършва полети между България и Канада. Извършването на въздухоплавателни услуги между двете страни е регламентирано в Споразумението за въздушен транспорт между Европейския съюз и Канада.

Стартирането на въздушни превози по тази линия ще разкрие нови възможности за туризъм и ще стимулира търговско-икономическите връзки с Канада и Северна Америка. Директната линия ще даде възможност и за намаляване на цените на самолетните билети до Канада в условията на реална конкуренция, се казва в едно от последните решения на правителството "Борисов 2".

"Би Ейч еър" е собственост на туроператора "Балкан холидейз сървисис" (49,1% от капитала), "БХЦ анщалт" (28,9%) от Лихтенщайн и Янко Иванов (22%), който е управител на авиокомпанията. Управител на "Балкан холидейз сървисис" е Радка Минева, която взема участие в общите събрания на "Би Ейч еър". Минева е член на надзорния съвет на Първа инвестиционна банка и съпруга на един от основните й собственици Цеко Минев.

Авиокомпанията е основана през 2001 г. от Янко Иванов и започва дейност през януари 2002 г. с полети от София до Великобритания за нуждите на туроператора „Балкан Холидейз” - Лондон.

За 2015 г. "Би Ейч еър" има 111,7 млн. лв. приходи и 176 хил. лв. печалба. Резултатите се подобряват спрямо 2014 г., когато бяха съответно 86,7 млн. лв. приходи и 4,3 млн. лв. загуба.

Активите на "Би Ейч еър" са с балансова стойност 95,4 млн. лв. Флотът на авиокомпанията се състои от 1 самолет "Еърбъс" А330, 1 "Еърбъс" А319 и 4 броя "Еърбъс" А320. Дружеството разполага и с два бизнес самолета Gulfstream G200 и Gulfstream G550 за ВИП полети. Към края на 2015 г. собственост на дружеството е само един самолет - А319, който е заложен в полза на ПИБ, а другите са наети под формата на експлоатационен лизинг.

Основната дейност на "Би Ейч еър" е извършването на международни чартърни полети и отдаване под наем на самолети с екипажи (т. нар. "мокър" лизинг). Чартърните полети са основен приходоизточник - 69 млн. лв. за 2015 г., а от отдаване под наем на самолети постъпленията са 41 млн. лв.

През 2015 г. самолетите на дружеството са изпълнили общо 6310 полета и са превозени 212 590 пътници по чартърните програми.

Към края на 2015 г. в авиопревозвача са били заети 250 души персонал, като средната работна заплата е била малко над 1800 лв. Към същия период "Би Ейч еър" има само една обслужваща банка - ПИБ. Компанията има и кредити от същата банка.

"Би Ейч еър" има планове от тази година да предложи и директни полети София - Ню Йорк (летище "Джон Кенеди"), а след това и София - Чикаго.

Коментари

Джибри дизатор 's picture
Джибри дизатор 
Хибридизатор

Поредната мутренска офшорка на Георгиу.

Победата на костовия мутрокапитализъм е пълна.

Джибри -малоумнико

Ако не беше Костов най-вероятно ти щеше да си герой на социалистическия труд-оператор на малката вагрянка в Кремиковци-а компютър щеше да ци виждал само по някой прокраднал се през цензурата западен филм....
kate pate's picture
kate pate
new

Ако не беше Костов

Ако не беше Костов индустрията на България нямаше да бъде подарена на ДС и български мошенници, а щяха да бъдат привлечени чужди неруски инвеститори. Хазната щеше да е пълна още 2001 година. Средната работна заплата щеше да 1000 лв още тогава. И нямаше да съревноваме с Румъния, а с Чехия. А СДС още щеше да е на власт. Бойко да е собственик на крупна охранителна фирма. ГЕРБ нямаше да има, защото нямаше да има нужда от такава партия.
kate pate's picture
kate pate
new

Сигурно е от Босна и

Сигурно е от Босна и Херцеговина

сега разбрах

че купчината старо съветско желязо било "индустрия"....
Джибри дизатор 's picture
Джибри дизатор 
Хибридизатор

Много от автентично десните сте така,

бавни в разбирането на важните неща.

По-бързите се оправиха и забогатяха. Некои си купиха "старо съветско желязо" тук-там, постегнаха го, продадоха го на тоя и оня, препраха малко пари, че дори и вестници си имат.

А вий - вий лапате мухите в кол центъра :)

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията