Ad Config - Website header

 

Article_top

Българската чартърна авиокомпания "Би Ейч еър" има готовност да започне директна линия София - Торонто - София. Първоначалните намерения са за две честоти седмично (общо 4 полета).

Правителството определи дружеството за въздушен превозвач, който да извършва полети между България и Канада. Извършването на въздухоплавателни услуги между двете страни е регламентирано в Споразумението за въздушен транспорт между Европейския съюз и Канада.

Стартирането на въздушни превози по тази линия ще разкрие нови възможности за туризъм и ще стимулира търговско-икономическите връзки с Канада и Северна Америка. Директната линия ще даде възможност и за намаляване на цените на самолетните билети до Канада в условията на реална конкуренция, се казва в едно от последните решения на правителството "Борисов 2".

"Би Ейч еър" е собственост на туроператора "Балкан холидейз сървисис" (49,1% от капитала), "БХЦ анщалт" (28,9%) от Лихтенщайн и Янко Иванов (22%), който е управител на авиокомпанията. Управител на "Балкан холидейз сървисис" е Радка Минева, която взема участие в общите събрания на "Би Ейч еър". Минева е член на надзорния съвет на Първа инвестиционна банка и съпруга на един от основните й собственици Цеко Минев.

Авиокомпанията е основана през 2001 г. от Янко Иванов и започва дейност през януари 2002 г. с полети от София до Великобритания за нуждите на туроператора „Балкан Холидейз” - Лондон.

За 2015 г. "Би Ейч еър" има 111,7 млн. лв. приходи и 176 хил. лв. печалба. Резултатите се подобряват спрямо 2014 г., когато бяха съответно 86,7 млн. лв. приходи и 4,3 млн. лв. загуба.

Активите на "Би Ейч еър" са с балансова стойност 95,4 млн. лв. Флотът на авиокомпанията се състои от 1 самолет "Еърбъс" А330, 1 "Еърбъс" А319 и 4 броя "Еърбъс" А320. Дружеството разполага и с два бизнес самолета Gulfstream G200 и Gulfstream G550 за ВИП полети. Към края на 2015 г. собственост на дружеството е само един самолет - А319, който е заложен в полза на ПИБ, а другите са наети под формата на експлоатационен лизинг.

Основната дейност на "Би Ейч еър" е извършването на международни чартърни полети и отдаване под наем на самолети с екипажи (т. нар. "мокър" лизинг). Чартърните полети са основен приходоизточник - 69 млн. лв. за 2015 г., а от отдаване под наем на самолети постъпленията са 41 млн. лв.

През 2015 г. самолетите на дружеството са изпълнили общо 6310 полета и са превозени 212 590 пътници по чартърните програми.

Към края на 2015 г. в авиопревозвача са били заети 250 души персонал, като средната работна заплата е била малко над 1800 лв. Към същия период "Би Ейч еър" има само една обслужваща банка - ПИБ. Компанията има и кредити от същата банка.

"Би Ейч еър" има планове от тази година да предложи и директни полети София - Ню Йорк (летище "Джон Кенеди"), а след това и София - Чикаго.

 

Българската чартърна авиокомпания "Би Ейч еър" има готовност да започне директна линия София - Торонто - София. Първоначалните намерения са за две честоти седмично (общо 4 полета).

Правителството определи дружеството за въздушен превозвач, който да извършва полети между България и Канада. Извършването на въздухоплавателни услуги между двете страни е регламентирано в Споразумението за въздушен транспорт между Европейския съюз и Канада.

Стартирането на въздушни превози по тази линия ще разкрие нови възможности за туризъм и ще стимулира търговско-икономическите връзки с Канада и Северна Америка. Директната линия ще даде възможност и за намаляване на цените на самолетните билети до Канада в условията на реална конкуренция, се казва в едно от последните решения на правителството "Борисов 2".

"Би Ейч еър" е собственост на туроператора "Балкан холидейз сървисис" (49,1% от капитала), "БХЦ анщалт" (28,9%) от Лихтенщайн и Янко Иванов (22%), който е управител на авиокомпанията. Управител на "Балкан холидейз сървисис" е Радка Минева, която взема участие в общите събрания на "Би Ейч еър". Минева е член на надзорния съвет на Първа инвестиционна банка и съпруга на един от основните й собственици Цеко Минев.

Авиокомпанията е основана през 2001 г. от Янко Иванов и започва дейност през януари 2002 г. с полети от София до Великобритания за нуждите на туроператора „Балкан Холидейз” - Лондон.

За 2015 г. "Би Ейч еър" има 111,7 млн. лв. приходи и 176 хил. лв. печалба. Резултатите се подобряват спрямо 2014 г., когато бяха съответно 86,7 млн. лв. приходи и 4,3 млн. лв. загуба.

Активите на "Би Ейч еър" са с балансова стойност 95,4 млн. лв. Флотът на авиокомпанията се състои от 1 самолет "Еърбъс" А330, 1 "Еърбъс" А319 и 4 броя "Еърбъс" А320. Дружеството разполага и с два бизнес самолета Gulfstream G200 и Gulfstream G550 за ВИП полети. Към края на 2015 г. собственост на дружеството е само един самолет - А319, който е заложен в полза на ПИБ, а другите са наети под формата на експлоатационен лизинг.

Основната дейност на "Би Ейч еър" е извършването на международни чартърни полети и отдаване под наем на самолети с екипажи (т. нар. "мокър" лизинг). Чартърните полети са основен приходоизточник - 69 млн. лв. за 2015 г., а от отдаване под наем на самолети постъпленията са 41 млн. лв.

През 2015 г. самолетите на дружеството са изпълнили общо 6310 полета и са превозени 212 590 пътници по чартърните програми.

Към края на 2015 г. в авиопревозвача са били заети 250 души персонал, като средната работна заплата е била малко над 1800 лв. Към същия период "Би Ейч еър" има само една обслужваща банка - ПИБ. Компанията има и кредити от същата банка.

"Би Ейч еър" има планове от тази година да предложи и директни полети София - Ню Йорк (летище "Джон Кенеди"), а след това и София - Чикаго.

Коментари

Джибри дизатор 's picture
Джибри дизатор 
Хибридизатор

Поредната мутренска офшорка на Георгиу.

Победата на костовия мутрокапитализъм е пълна.

Джибри -малоумнико

Ако не беше Костов най-вероятно ти щеше да си герой на социалистическия труд-оператор на малката вагрянка в Кремиковци-а компютър щеше да ци виждал само по някой прокраднал се през цензурата западен филм....
You voted '-'.
kate pate's picture
kate pate
new

Ако не беше Костов

Ако не беше Костов индустрията на България нямаше да бъде подарена на ДС и български мошенници, а щяха да бъдат привлечени чужди неруски инвеститори. Хазната щеше да е пълна още 2001 година. Средната работна заплата щеше да 1000 лв още тогава. И нямаше да съревноваме с Румъния, а с Чехия. А СДС още щеше да е на власт. Бойко да е собственик на крупна охранителна фирма. ГЕРБ нямаше да има, защото нямаше да има нужда от такава партия.
kate pate's picture
kate pate
new

Сигурно е от Босна и

Сигурно е от Босна и Херцеговина

сега разбрах

че купчината старо съветско желязо било "индустрия"....
Джибри дизатор 's picture
Джибри дизатор 
Хибридизатор

Много от автентично десните сте така,

бавни в разбирането на важните неща.

По-бързите се оправиха и забогатяха. Некои си купиха "старо съветско желязо" тук-там, постегнаха го, продадоха го на тоя и оня, препраха малко пари, че дори и вестници си имат.

А вий - вий лапате мухите в кол центъра :)

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета