На 4 февруари 2004 г Марк Зукърбърг, тогава студент втора година в Харвард, пуска сайтът thefacebook.com. 

13 години по-късно един много по-различен сайт вече има по-голямо население от Китай - 1,86 милиарда потребители.

Зукърбърг пише сайта за съвсем кратко време - по-малко от месец. Първоначално социалната мрежа е достъпна само за студентите в Харвард, но през март се отваря и за Колумбия, Станфорд и Йейл, по-късно и за всички университети в "Бръшлянената лига" и постепенно във ВУЗ-ове във всички щати и Канада. През 2005 г компанията се отказва от "the" в името, купува домейна facebook.com и същинският възход започва.

На 26 септември 2006 г Facebook става достъпен за всеки над 13 години с валиден имейл адрес.

През 2007 г има 100 000 страници на компании, въпреки че тогава те всъщност са групи, сега обичайните бизнес-страници тепърва се разработват. През 2008 г се отварят международни офиси в Дъблин, и едва през 2009 г от компанията съобщават, че са на печалба.

През 2013 г потребителите минават 1 милиард, очаква се до края на 2018 г да достигнат 2 милиарда души. 

Ако през 2006 г могат да се публикуват само снимки и текст, то днес най-голямата социална мрежа предлага възможност за звук, видео - в HD качество, на живо, дори и на 360 градуса (снимано с камери във всички посоки), данни за геолокация и пр.

Facebook става инструмент на обществото и медиите - в него се дискутират всякакви въпроси на всякакви теми, организират се събития, протести, революции. Повечето онлайн медии по света получават близо две трети от трафика си именно от социалната мрежа.

Днес сайтът е трети по популярност в света, след търсачката Google и сайтът за споделяне на видеа YouTube. Марк Зукърбърг пък е шестият най-богат човек в света.