"Топлофикация София" обяви, че ще обезщети всички свои клиенти, които бяха засегнати от аварията на магистралния топлопровод на бул. "Цариградско шосе", съобщиха от дружеството. Това ще стане още с февруарските сметки, като за целта няма да има нужда се пуска жалба или заявление за това, пише на сайта на дружеството.

"Общите топломери в абонатните станции съхраняват данните за работата на съоръжението, както и за потреблението в съответната сграда и показанията не се нулират към 1 март", се съобщава още.

"Топлофикация София" ще предложи на принципала на компанията - на Столичния общински съвет, да бъдат обезщетени всички клиенти на топлорайон "София-изток", които останаха без отопление и топла вода, независимо дали става дума за 48 или повече часове. 

В момента се разработва методика за изчисление на обезщетенията, съобразена с Общите условия на дружеството. Тя ще бъде предоставена за разглеждане и одобрение от Столичния общински съвет. Размерът на обезщетенията ще бъдe посочен на отделен ред в сметките за февруари, които абонатите ще получат след 15 март.

Аварията от неделя остави за няколко дни хиляди столичани без отопление. В опити топлоподаването да бъде възобновено от "Топлофикация" го пускаха за кратко в някои от кварталите. Това предизвика съмнения сред клиентите им, че се прави, за да не могат да пуснат жалба, че от 48 часа нямат парно. Именно това е посоченият от дружеството срок, след който може да се търси обезщетение.

"Честното поведение на "Топлофикация"  би било да се направи извънредно отчитане и след това обезщетенията на гражданите да се приспаднат от следващата сметка", смята омбудсманът Мая Манолова. Според нея всеки сам решава дали да подаде писмена жалба, или да се остави на юнашко доверие да види как ще действа дружеството с обезщетяването. Манолова смята, че регулаторът в тази кризисна ситуация не си е свършил работата.