Почти 30% от българските потребители на интернет у нас са пазарували онлайн през 2016 г, показват данни на Евростат.

63% от българите пък ползват интернет - около 4,5 млн. души. Това означава, че 1,3 млн. са правили покупки в Световната мрежа.

80% от поръчваните стоки са били от търговци вътре в страната, което означава, че компании с клонове у нас и родни фирми държат по-голямата част от сектора. 40% от покупките са в ЕС, а 18% - от останалия свят.

Както и Националният статистически институт отчете миналата година, най-популярни продължават да са дрехите и спортните стоки - над 77% от онлайн-поръчките. Множество потребители цитират по-ниските цени като основна причина. Стоките за дома са на второ място - 24% от покупките, на трето място - резервациите за туризъм с 23% и на четвърто място - храни, напитки и стоки за ежедневна употреба, 22%.

Оборотът за миналата година е бил около 200 млн. евро, или всеки средно е похарчил 150 евро онлайн.

Най-често пазаруват в нета младите - между 16 и 34 години - които са близо 60%. Много малко от 65 до 74-годишните пазаруват с компютър - 1,3%, и почти никой над тази възраст.

2,5 милиона души работят в онлайн търговията в ЕС, отчита Евростат. 85% от европейците са пазарували онлайн. Най-активни са във Великобритания, където това са 87% от тези в активна възраст, 84% са в Дания, 82% в Германия, 78% в Люксембург. Най-малко купуват стоки онлайн в Румъния - едва 18%.

И сред европейците най-много се пазаруват дрехи и спортни стоки, но също така има голям дял на билети за различни събития, книги, списания и вестници.

Най-много от купените стоки са в ценовия диапазон 100-500 евро.