Отново сме подложени на това странно алтернативно изкуство - предизборните плакати. И ако на президентския вот фокусът бе ретуширането, а на местните избори през 2015 - абсурдните и нелепи плакати от някои точки на страната (някои наистина забавни), то за парламентарния вот имаме от всичко по-малко.

"Синдромът на прекомерната употреба на фотошоп" явно се връща за пореден сезон, след като Нова република откриха сезона с… "изображение", да го наречем, което събуди и асоциации с типичен начин на изобразяване на ранните радетели на комунизма.

Фактът, че Радан Кънев сподели сравнението и се засмя, не променя особено тъжната реалност на пластмасовите физиономии, обезобразени от компютърни четки и наредени сякаш умишлено като Маркс, Енгелс, Ленин, Сталин…

Кънев сподели и друг "шеговит" вариант, с коментара "#КъдеЕТрайчо, бе?" Вярно, че от "Нова република" дадоха да се разберат, че не разполагат с изобилие от финансови ресурси. Но все пак едва ли "#КъдеЕТрайчо, бе?" е графичният дизайнер на формацията.

Нека бъдем искрени - и последният вариант има доста трески, дори без лепнат Джон Траволта.

 

Следващ е Красимир Каракачанов с предизборен плакат на националистическото обединение:

Класически пример за един много, много претрупан плакат. И отвъд добрия вкус.

Само за няколко години т.нар. "патриоти" успяха да прокарат дискретно един откровено нацистки лозунг - връзката между "България над всичко!" и ""Deutschand uber alles" е очевидна.

Ясен е доводът, че фразата идва от националния химн "Песен на германците" от Хайдн, и всъщност е призив за обединена Германия. Предлагам обаче на всички следното - нарисувайте с черен маркер свастика на челото си и излезте по улиците на която и да европейска столица. После споделете колко успешни са били обясненията, че това всъщност е символ за благосъстояние и късмет в няколко индийски религии...

Някой се е разгневил на Каракачанов и със замах е ограничил политическото влияние на патриотарския лидер. Или може би не? Остатъчната композиция може да мине за носеща нов смисъл и скрита символика.

 

Заедно с новия плакат на ГЕРБ поне за мен дойде и новината, че Бойко Борисов има акаунт в социалната мрежа Инстаграм. Надявам се, че не е новина само за мен.

Какво иска Борисов? Може би прегръдка? Много видяха, естествено, месианска поза, а критиците уж твърдят, че този коз бил изхабен.

Месиански дефицит от едно, месиански излишък от друго.

Друг плакат създаде впечатлението, че Борисов се е затъжил не само за библейските времена, но и за своето генералско минало.

От ГЕРБ обаче обявиха плакатите и билбордовете на лидера си в униформа за дело на зложелатели, въпреки факта, че бяха залепени и на някои техни офиси: 

На тях липсва и задължителният надпис "Купуването и продаването на гласове е престъпление". 

 

Плакатите на БСП сякаш са се разминали със скандала - няма руски знамена или "погербвания"

Предизборните плакати на БСП из страната са сред най-професионалните и неутралните, ако направим опит да бъдем обективни. Професионално-скучни. Разбира се, от партията на Корнелия Нинова решиха да компенсират с някои от най-запомнящите се (не с добро) клипове - като безспорно звездата на фейсбук е Таско Ерменков и неговата компания от Велико Търново.

Може би най-краен пример за лоша работа с програмите за обработка на изображения е плакатът на лидера на "Да, България" Христо Иванов. Лилаво-кафявият цвят на лицето му, което почти се слива с фона отзад, е чак стряскащ - придава на Иванов нездрав вид, някои стигат чак до определнието, че прилича на "зомбиран".

 

За някои плакати няма какво да се каже... и това може би също е тъжно.

 

Ясно е, че това не са всички визуални абсурди за този вот - някои съм пропуснал, други тепърва ще се появяват. Ако видите други, пращайте ги на страницата ни във Facebook - ако се съберат достатъчно, ще работим и върху продължение.