Поток от искови молби от наследниците на 7-те загинали и над 30 ранени при влаковата катастрофа в Хитрино залива СГС. Според dnes.dir.bg засега общата сума е за над 6 млн. лева, но предстои депозирането на още искови молби и така общата сума ще надхвърли 10 млн.лв.

В молбите се твърди, че причините за настъпилото събитие са високата скорост на композицията от около 80 км/ч, въпреки че входният светофар е указвал, че същата следва да навлезе в гарата със скорост не повече от 40 км/ч.

Според потърпевшите това се дължи на комплексни неизпълнения на задължения на служители на двете предприятия ответници - "Булмаркет ДМ" ЕООД и на "Булмаркет рейл карго" ЕООД, за съвместно обезпечаване на безопасността на осъществявания от "Булмаркет рейл карго" ЕООД превоз през въпросния ден, както и поради влошеното състояние на железопътната инфраструктура.



Тези изисквания за безопасност се отнасят както до движението на железопътните возила, така и до състоянието на железопътната инфраструктура, осигуряваща тяхното движение, за което отговаря НК "Железопътна инфраструктура" ДП, уточнява адвокатът от кантората, която представлява пострадалите - Николай Димитров.

По делата ще бъде привлечено като "трето лице помагач" и Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", която е била органът, пред който се е водила процедурата за получаване на лиценз за железопътен превозвач от "Булмаркет рейл карго ЕООД", като се твърди, че са били налице нарушения от страна на агенцията.


По традиция обаче при подобни жп инциденти прокуратурата не открива вина в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), а обичайно само у машинистите. НКЖИ пък се смята за свързана с много фирми, близки до една политическа сила и един корпулентен депутат.

Неотдавна пък следовател заведе дело срещу зам. главния прокурор Борислав Сарафов за това, че се е появил на работна оперативка, на която се е обсъждало досъдебното производство, и с обиди е давал указания веднага да бъдат обвинени "двамата убийци" - машинистите.

Целта е, ако съдът осъди "Булмаркет рейл карго" ЕООД и сумите не могат да бъдат събрани, те да бъдат претендирани от Министерството на транспорта, каза още Димитров.