Ad Config - Website header

 

Article_top

„Плаващите кейове“ на Кристо е най-посещаваното произведение на изкуството за 2016-а. Данните са от годишното преброяване на специализираното издание „Арт нюзпейпър“, което очертава като трите водещи арт събития за миналата година триумфа на българския художник в Италия, ненаситния апетит за френско изкуство извън страната и промяна при доминацията в Ню Йорк.

„Плаващите кейове“ (2016) на езерото Изео – първата инсталация на открито на художника, базиран в Ню Йорк от 2005 г. насам – е най-посещаваното произведение на изкуството за миналата година – пишат от изданието. – Кристо постави 3-километрова пътека от покрити със златиста тъкан понтони между острова и брега и покани хората да ходят по водата. Общо 1,2 милиона души изживяха инсталацията, продължила 16 дни през миналото лято (средно по 75 хиляди на ден).“

За много от „по-конвенционалните блокбастъри“ миналата година са отговорни френски музеи, чиито изложби по целия свят са събрали огромен брой зрители. Експозиция на постимпресионистични творби от музея „Д’Орсе“ в Рио де Жанейро е привлякла по 9700 гости дневно (общо 750 хиляди, най-много от изложбите на закрито), а 100 работи на Реноар, предимно отново от „Д’Орсе“, са били разгледани от средно 6600 зрители в Националния арт център в Токио. Междувременно около 4100 дневни посетители са посетили изложба на Моне, събрана от различни парижки колекции, в Хонконгския исторически музей.

„Арт нюзпейпър“ очертава и отстъпването на Музея на модерното изкуство и „Мет“ от пълната доминация в Ню Йорк. Музеят на американското изкуство „Уитни“ е бил домакин на пет от десетте най-посещавани изложби в мегаполиса за 2016 г. – благодарение на „силната си програма, отличното местоположение и зашеметяващите градски гледки, които открива“. Едно от събитията, в пет части, е било посветено на петима художници, сред които Стив Маккуин, Луси Дод и Майкъл Хейзър, и е било разгледано от средно над 4000 души за всяка от частите. Средно толкова са били и дневните гости на ретроспективата на Франк Стела в музея.

И въпреки резкия възход на „Уитни“ все пак МоМА и „Мет“ продължават да държат водачеството. МоМА са начело благодарение на изпълнения в дългия уикенд в края на октомври, режисирани от френския хореограф Жером Бел – 6800 души дневно. Освен това в галериите на музея имаше и по-традиционно шоу – „Скулптури на Пикасо“, съорганизирано с Музея на Пикасо в Париж, привлякло 5900 гости средно на ден.

Класацията на „Арт нюзпейпър“, която в цялост ще бъде публикувана в априлския брой на физическото списание, се изчислява, като автоматично се калкулират общият брой посетители на дадено събитие и се делят на дните, в които дадена изложба или инсталация е била отворена.

"Площад Славейков"

Ключови думи
 
КУЛТУРА кристо3

„Плаващите кейове“ на Кристо е най-посещаваното произведение на изкуството за 2016-а. Данните са от годишното преброяване на специализираното издание „Арт нюзпейпър“, което очертава като трите водещи арт събития за миналата година триумфа на българския художник в Италия, ненаситния апетит за френско изкуство извън страната и промяна при доминацията в Ню Йорк.

„Плаващите кейове“ (2016) на езерото Изео – първата инсталация на открито на художника, базиран в Ню Йорк от 2005 г. насам – е най-посещаваното произведение на изкуството за миналата година – пишат от изданието. – Кристо постави 3-километрова пътека от покрити със златиста тъкан понтони между острова и брега и покани хората да ходят по водата. Общо 1,2 милиона души изживяха инсталацията, продължила 16 дни през миналото лято (средно по 75 хиляди на ден).“

За много от „по-конвенционалните блокбастъри“ миналата година са отговорни френски музеи, чиито изложби по целия свят са събрали огромен брой зрители. Експозиция на постимпресионистични творби от музея „Д’Орсе“ в Рио де Жанейро е привлякла по 9700 гости дневно (общо 750 хиляди, най-много от изложбите на закрито), а 100 работи на Реноар, предимно отново от „Д’Орсе“, са били разгледани от средно 6600 зрители в Националния арт център в Токио. Междувременно около 4100 дневни посетители са посетили изложба на Моне, събрана от различни парижки колекции, в Хонконгския исторически музей.

„Арт нюзпейпър“ очертава и отстъпването на Музея на модерното изкуство и „Мет“ от пълната доминация в Ню Йорк. Музеят на американското изкуство „Уитни“ е бил домакин на пет от десетте най-посещавани изложби в мегаполиса за 2016 г. – благодарение на „силната си програма, отличното местоположение и зашеметяващите градски гледки, които открива“. Едно от събитията, в пет части, е било посветено на петима художници, сред които Стив Маккуин, Луси Дод и Майкъл Хейзър, и е било разгледано от средно над 4000 души за всяка от частите. Средно толкова са били и дневните гости на ретроспективата на Франк Стела в музея.

И въпреки резкия възход на „Уитни“ все пак МоМА и „Мет“ продължават да държат водачеството. МоМА са начело благодарение на изпълнения в дългия уикенд в края на октомври, режисирани от френския хореограф Жером Бел – 6800 души дневно. Освен това в галериите на музея имаше и по-традиционно шоу – „Скулптури на Пикасо“, съорганизирано с Музея на Пикасо в Париж, привлякло 5900 гости средно на ден.

Класацията на „Арт нюзпейпър“, която в цялост ще бъде публикувана в априлския брой на физическото списание, се изчислява, като автоматично се калкулират общият брой посетители на дадено събитие и се делят на дните, в които дадена изложба или инсталация е била отворена.

"Площад Славейков"

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията