Световното футболно първенство доведе до бум в продажбите на телевизори, показва проверка на Клуб Z в големите магазини за електроника и домакинска техника.

Телевизорите се продават "като за световно", коментира Божидар Колев, управител на хипермаркетите "Технополис".

Ръстът на търговията е започнал месец преди шампионата, като е довел до двукратно увеличение на продажбите, показва статистиката на най-големия търговец на техника.

Спортното събитие е довело и до увеличаване на продажбите на телевизори с по-голям размер. Най-продавани са 32-инчовите апарати, но все повече се купуват 40 и 42-инчови, както и по-големият размер - 50-55 инча, показва статистиката на магазините.

Според Божидар Колев в момента продажбите на телевизори като бройки вероятно са повече, отколкото през пиковата за бранша 2008 г., след която удари икономическата криза. Но като стойност обемът на продадените апарати едва ли е толкова голям.

В момента цените на базовите модели с 32-инчов диагонал са в диапазона 400-500 лв., като дори има и по-евтини апарати. А 50-инчов телевизор може да се купи и под 1000 лева. Преди 6 години цените бяха 2-3 пъти по-високи.