Ad Config - Website header

 

Article_top

За какво точно се ползват смартчасовниците? Ако не сте сигурни, не се притеснявайте - изпълнителният директор и зам.-председател на китайския технологичен гигант Huawei също не е сигурен.

"Винаги съм толкова объркан за какво са ни смартчасовниците, като имаме смартфони", заяви Ерик Сю Джъджюн по време на Световната анализаторска среща на компанията в Китай.

Преносимите джаджи се появиха на пазара в последните години, но и досега не успяха да впечатлят достатъчно потребители, че продажбите им да са сериозни. Един от проблемите, смята Джъджюн, е в това, че дори самите разработчици не са напълно наясно за какво се ползват.

"В следствие на това, когато екипът, разработващ смартчасовници в Huawei покаже идеите си пред мен с голям ентусиазъм, винаги им напомням да вземат предвид дали има реална нужда от такъв продукт на пазара", обяснява още той.

Наскоро китайската компания пусна Watch 2, нов модел умен часовник, базиран на Android Wear. Технокритиците не бяха впечатлени от джаджата.

Подобни обаче са оценките и на по-добрите изпълнения на концепцията като Apple Watch, който впечатли както с добър дизайн, така и с интересен и функционален софтуер. Оказва се обаче, че основните клиенти на този тип продукти са хората, които просто харесват всякакви иновативни технологии.

Реалните ползи от смартчасовниците са силно ограничени. Дори компании като Fitbit, които се стремяха да произведат бюджетен смартчасовник с добре направени базови функции за активните хора, не пожънаха особен успех и наскоро се наложи да съкратят част от персонала си. 

Преносимите джаджи щяха да бъдат технология на бъдещето, но като нищо съдбата им може да се окаже същата, като на видеофоните през 80-те - интересно, любопитно, иновативно... но преди своето време.

 

За какво точно се ползват смартчасовниците? Ако не сте сигурни, не се притеснявайте - изпълнителният директор и зам.-председател на китайския технологичен гигант Huawei също не е сигурен.

"Винаги съм толкова объркан за какво са ни смартчасовниците, като имаме смартфони", заяви Ерик Сю Джъджюн по време на Световната анализаторска среща на компанията в Китай.

Преносимите джаджи се появиха на пазара в последните години, но и досега не успяха да впечатлят достатъчно потребители, че продажбите им да са сериозни. Един от проблемите, смята Джъджюн, е в това, че дори самите разработчици не са напълно наясно за какво се ползват.

"В следствие на това, когато екипът, разработващ смартчасовници в Huawei покаже идеите си пред мен с голям ентусиазъм, винаги им напомням да вземат предвид дали има реална нужда от такъв продукт на пазара", обяснява още той.

Наскоро китайската компания пусна Watch 2, нов модел умен часовник, базиран на Android Wear. Технокритиците не бяха впечатлени от джаджата.

Подобни обаче са оценките и на по-добрите изпълнения на концепцията като Apple Watch, който впечатли както с добър дизайн, така и с интересен и функционален софтуер. Оказва се обаче, че основните клиенти на този тип продукти са хората, които просто харесват всякакви иновативни технологии.

Реалните ползи от смартчасовниците са силно ограничени. Дори компании като Fitbit, които се стремяха да произведат бюджетен смартчасовник с добре направени базови функции за активните хора, не пожънаха особен успех и наскоро се наложи да съкратят част от персонала си. 

Преносимите джаджи щяха да бъдат технология на бъдещето, но като нищо съдбата им може да се окаже същата, като на видеофоните през 80-те - интересно, любопитно, иновативно... но преди своето време.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията