В консумираните храни от българските домакинства са настъпили промени през миналата година в сравнение с 2015 г.
Консумацията на хляб и тестени изделия намалява с 1.5 кг и достига 88 кг средно на човек. Увеличава се консумацията на плодове и зеленчуци съответно с 1.4 и 1.6 кг, съобщава "Дарик", цитирайки данни на НСИ.
Средно българинът е изял и по-малко месо от 2015-а - консумирали сме 32.5 кг мръвка, със сто грама по-малко, отколкото през 2015-а.
Консумацията на производните месни произведения средно на човек е 13.1 кг за година, което е с 600 грама по-малко.
Българинът пие и по-малко прясно мляко, като през 2016 година на човек се падат 17.3 литра, а през 2015-а са били 18.5 литра. Ядем обаче повече кисело мляко, показва статистиката. През миналата година българинът е изял средно 27.5 килограма кисело мляко при 25.8 килограма през предходната година.
С 1.9 л намалява потреблението средно на човек от домакинство на алкохолни напитки през 2016-а в сравнение с 2015 година, като българинът е изпил 27.3 л за 12-те месеца. Намалява и употребата на цигари, като средно на човек от домакинство се падат 639 къса в сравнение с 647 през предходната година.
През периода 2008-2016 г. се увеличава покупателната способност на домакинствата за повечето основни хранителни продукти. Най-много е нараснала покупателната способност при яйцата, свинското месо, ябълките, белия хляб и захарта в сравнение с началото на разглеждания период. Сравнително най-малко е повишението при маслото.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни