Унгарският авиопревозвач Wizz air може да сезира Европейската комисия, ако жалбите срещу различните тарифи за обслуждане на двата терминала на летище "София", които пуска до родните институции, бъдат отхвърлени. Това се разбра от думите на Йоханес Айдхаген, директор "Маркетинг" в компанията, цитирани от информационните агенции.

Нискотарифната авиокомпания, която според собствена оценка има 28% пазарен дял в сектора у нас към края на 2016 г., пусна жалба до Главната въздухоплавателна администрация (ГВА) за това, че летище "София" изравни летищните такси за Терминар 1 и Терминал 2. Сега тя е 5,50 евро и за двата терминала, а допреди това цената за Терминал 2 бе почти двойна - 10,50 евро. Това бе причината друга нискотарифна компания -  Ryanair, да премести полетите си на по-новия и голям терминал. От Wizz air обаче отказали, защото не било възможно да преместят всичките си полети, а това може да доведе до объркване на пътници.

Според унгарците еднаквата цена не отговаря на това, че осбуждането на Терминал 2 е по-качествено. Жалбата обаче бе отхвърлена в края на миналата година и сега от превозвача пускат нова. Следвадаща стъпка вероятно ще е да се сезира и Комисията за защита на конкуренцията с мотив, че практиката на летище "София" дава конкуретнто предимство на другите авиопревозвачи, а това е нарушение на антимонополните правила, стана ясно от думите на Йоханес Айдхаген.

Той предупреди, че жалбите може да стигнат и до Европейската комисия. Според Wizz air еднаквите цени водят до загуба в размер на между 8 и 10 млн. евро годишно за летището, освен че ощетяват някои превозвачи.

Wizz air е на българския пазар от 11 години и в момента обслужва 44 дестинации от София и Варна, като тази година предлага и порети между София и Варна. Компанията има бази в 11 страни в Европа и през 2016 г. е обслужила 23 милиона пасажери.