Ad Config - Website header

 

Article_top

"Има един световен закон - не може да има оценка на нещо, което не се преподава."

Така бившият министър на образованието Сергей Игнатов коментира пред Нова тв идеята да се въведат оценки по поведение в училищата. Той анализира нарастващата агресия сред децата. И попита - може ли да има предмет "Как да се държим в обществото?", и какъв ще е резултатът, като той не може да продължи вечно, а ще е примерно една година.

"В България битува едно много грешно схващане, че държавата трябва да се грижи за възпитанието на децата. Не, там водещо е семейството - поясни преподавателят. - От една страна семейството не бива да очаква, че държавата чрез училището ще им отглежда децата. Те трябва да бъдат активните."

Той дефинира, че това, което често наричаме агресия в училище, може да се назове и форма на невербално себеутвърждаване.

Игнатов предложи да създадем свобода на утвърждаване в училище, възможности чрез спорт и изкуства да се канализира енергията на децата и тогава ще постигнем големи резултати.

"Ние, преподавателите, още не сме направили тази решителна крачка - да разберем, че не сме основният носител на информация... Вече сме по-скоро нещо като медиатори. Преди 20-30 г. се появявяше преподавателят – той е знаещият, той казва какви книги да се прочетат. Но сега не е така. Вместо това сега няма диалог между преподавателя и учениците."

Според професора един от отговорите е класовете да станат с по-малко ученици:

"Сегашният минимален брой ученици в паралелка трябва да стане максимален. Трябва да се намалява броят на учениците в училище, да се премахне двусменният режим. Сега учителите се превърщат в джипита с толкова много писане", допълни още Игнатов.

 
Снимки за галерии Денят в снимки 6 aug Сергеи Игнатов

"Има един световен закон - не може да има оценка на нещо, което не се преподава."

Така бившият министър на образованието Сергей Игнатов коментира пред Нова тв идеята да се въведат оценки по поведение в училищата. Той анализира нарастващата агресия сред децата. И попита - може ли да има предмет "Как да се държим в обществото?", и какъв ще е резултатът, като той не може да продължи вечно, а ще е примерно една година.

"В България битува едно много грешно схващане, че държавата трябва да се грижи за възпитанието на децата. Не, там водещо е семейството - поясни преподавателят. - От една страна семейството не бива да очаква, че държавата чрез училището ще им отглежда децата. Те трябва да бъдат активните."

Той дефинира, че това, което често наричаме агресия в училище, може да се назове и форма на невербално себеутвърждаване.

Игнатов предложи да създадем свобода на утвърждаване в училище, възможности чрез спорт и изкуства да се канализира енергията на децата и тогава ще постигнем големи резултати.

"Ние, преподавателите, още не сме направили тази решителна крачка - да разберем, че не сме основният носител на информация... Вече сме по-скоро нещо като медиатори. Преди 20-30 г. се появявяше преподавателят – той е знаещият, той казва какви книги да се прочетат. Но сега не е така. Вместо това сега няма диалог между преподавателя и учениците."

Според професора един от отговорите е класовете да станат с по-малко ученици:

"Сегашният минимален брой ученици в паралелка трябва да стане максимален. Трябва да се намалява броят на учениците в училище, да се премахне двусменният режим. Сега учителите се превърщат в джипита с толкова много писане", допълни още Игнатов.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво се случва в съдебната система според вас?