Комисията за защита на конкуренцията разреши на "Бритиш американ табако“ (БАТ) да купи най-популярните марки цигари на „Булгартабак холдинг“. Разрешението на антимонополната комисия бе последна преграда пред финализиране на сделката.

Свързваният с Делян Пеевски тютюнев холдинг продава марките Victory, Eva Slim и GD, както и дистрибуторската компания „Експрес логистика & дистрибуция".

"След осъществяване на планираната концентрация общият пазарен дял, формиран от дела на БАТ и от дела на обекта на придобиване, ще бъде в границите 40- 50%, изчислен и по двата критерия - в натура и в стойност", се казва в решението на КЗК.

Преди сделката БАТ имаше само 12% пазарен дял в България.

Собствените марки цигари на БАТ са Dunhill, Lucky Strike, Kent, Pall Mall, Benson & Hedges и Rothmans. В началото на годината БАТ купи американския тютюнев гигант Reynolds за 49,4 милиарда долара. Така британците придобиха и марката Camel.

Комисията е установила, че „Булгартабак“ и БАТ не са близки конкуренти по цени - БАТ е позиционирана главно във високия клас, докато обект на придобиване са цигари от останалите класове и то главно ниския.

От решението на КЗК се разбира, че купувачът и продавачът все още не са се разбрали за марките MM и Prestige, за които имат само проектодоговор.