Подобно на много други фирми в Силиконовата долина, и Фейсбук има основно бели мъже за служители. Това се разбра от първия за социалната мрежа доклад за расовото и половото разнообразие на работещите там. Той е един от многото публикувани тази година от големите технически фирми.

69% са мъжете, а 57% от всички са бели. На второ място са азиатците – 34%, след това латиносите – 4%, и 2% за чернокожите – едва 136 души. Макар на мениджърски позиции да има все повече жени, цялостния разчет на Фейсбук не се различава от другите технологични гиганти.

Важно е да се отбележи, че в графа "азиатци" влизат корейци, китайци, и индийци - иначе коренно различни етноси.

Едва наскоро те започнаха да разкриват информация за това какви хора работят при тях. В края на май Гугъл разкри, че 70% от работниците им са мъже, 61% са бели, а 30% - азиатци. Бизнес социалната мрежа LinkedIn пък има 61% мъже, 53% бели и 38% азиатци. 

Yahoo, която е единствената компания в Силиконовата долина с жена начело, има 50% бели и 39% азиатци. Само 6% са чернокожи или латиноамериканци, но все пак вече западащия онлайн портал води по диверсификация.

Максийн Уилямс, явно наскоро назначения шеф по диверсификация на Фейсбук, коментира резултатите така:

„Както показват числата, явно имаме още работа – още много работа“. 

Тя добави, че е създаден специална група, която да подобри наемането и задържането на кадри от различни етнически и социални групи, които са по-слабо представени в момента.

В САЩ все повече се набляга върху усилията малцинствата да са по-добре представени в работническата сила. Според специалисти, това подобрява мотивацията на работниците, помага им по-добре да общуват с клиенти от малцинствата, сплотява колектива, и в крайна сметка води до по-големи печалби. Техническите компании обаче все още очевадно са доминирани от белите мъже.