“Виваком” регистрира лек спад на приходите и печалбата за първото тримесечие на 2017 г. в сравнение със същия период на предходната година, показва финансовият отчет на телекома.
За периода януари-март приходите на компанията възлизат на 211,1 млн. лв. спрямо 211,73 млн. лв. година по-рано. 
“Виваком” приключва тримесечието с коригирана печалба преди данъци и облагане  от 77,2 млн. лв., или с близо 3 млн. лв. по-малко. 
Направените инвестиции са в размер на 41 млн. лв., като 75% от тях са в технологична инфраструктура. Вложенията на телекома през първото тримесечие на 2016 г. бяха 32 млн. лв., от които 75% в мрежата.

“Виваком” продължава да увеличава приходите си от мобилни услуги, като те достигат 28% пазарен дял. Общият брой на клиентите в края на март 2017 г. е 3 088 000, което представлява ръст от 3% в сравнение с края на първото тримесечие на 2016 г.

При фиксирания интернет телекомуникационната компания е увеличила броя на клиентите си от 400 000 на 444 000. Делът на потребителите, използващи оптичната й мрежа, е нараснал от 46% през първото тримесечие на 2016 г. до 52% към края на първите три месеца от 2017.  

43% от общо 416 000 клиенти на “Виваком” с абонамент за платена телевизия към края на март са избрали интерактивната телевизия (IPTV), което представлява ръст от 4% спрямо същия период на предходната година.
В края на първото тримесечие 4G мрежата на телекома достига 90,18% покритие на населението, а в началото на май месец то вече е над 93 на сто.