Ad Config - Website header

 

Article_top

Президентът на Русия утвърди нова стратегия за развитие на информационното общество до 2030 г. Според документа, публикуван в официалния държавен портал за правна информация, „руското общество е заинтересувано от получаването на информация, съответстваща на високото интелектуално културно ниво на гражданите на Русия“, съобщава Би Би Си. Като основен принцип в стратегията е посочен „приоритетът на традиционните руски духовно-нравствени ценности“, но освен клишета от времето преди интернет и преди началото на „перестройката“, има нови ограничения и опити за контрол над информационната среда.  

Авторите отбелязват, че „изместването на акцента във възприемането на света, особено в интернет – от  научна, образователна и културна среда към развлекателната индустрия – формира нов модел на възприятие – така нареченото клипово мислене“.  Тази ситуация „опростява влиянието на гражданските възгледи и предпочитания“ и „дава преимущество в достигането на икономическите и политически цели на тези държави и организации, които притежават технологията за за разпространение на информация“, пише още в документа.

Сред целите на стратегията е указано създаването на условия за формиране на „общество на знанията“ в Русия. Затова, според авторите, „трябва да се провеждат мероприятия в областта на духовно-нравственото възпитание на гражданите“. Документът предлага и „създаването на условия за популяризация на руската култура в чужбина“, и за пресичане на опитите за „изкривяване и фалшификация на исторически и други факти“.

Стратегията препоръчва усъвършенстване на законодателните способи за регулиране дейността на средствата за масова информация, а също и интернет телевизиите, информационните генератори, интернет сайтовете, социалните мрежи, платформите за съобщения“.

В началото на май тази година „Роскомнадзор“ (федералната служба по надзор в областта на съобщенията, информационните технологии и масовите комуникации) внесе в забранителния списък месинджърите на BlackBerry, Imo, Line и аудиовизуалния чат на Vchat.

За устойчива работа на информационната инфраструктура авторите на документа предлагат импортното оборудване и програмното му обезпечаване да бъдат заменени с руски аналози.

Документът встъпва в сила в момента на подписването му от президента. До 1 октомври  2017 г. правителството е длъжно да утвърди план за реализацията на на стратегията.

"Площад Славейков"

 

Президентът на Русия утвърди нова стратегия за развитие на информационното общество до 2030 г. Според документа, публикуван в официалния държавен портал за правна информация, „руското общество е заинтересувано от получаването на информация, съответстваща на високото интелектуално културно ниво на гражданите на Русия“, съобщава Би Би Си. Като основен принцип в стратегията е посочен „приоритетът на традиционните руски духовно-нравствени ценности“, но освен клишета от времето преди интернет и преди началото на „перестройката“, има нови ограничения и опити за контрол над информационната среда.  

Авторите отбелязват, че „изместването на акцента във възприемането на света, особено в интернет – от  научна, образователна и културна среда към развлекателната индустрия – формира нов модел на възприятие – така нареченото клипово мислене“.  Тази ситуация „опростява влиянието на гражданските възгледи и предпочитания“ и „дава преимущество в достигането на икономическите и политически цели на тези държави и организации, които притежават технологията за за разпространение на информация“, пише още в документа.

Сред целите на стратегията е указано създаването на условия за формиране на „общество на знанията“ в Русия. Затова, според авторите, „трябва да се провеждат мероприятия в областта на духовно-нравственото възпитание на гражданите“. Документът предлага и „създаването на условия за популяризация на руската култура в чужбина“, и за пресичане на опитите за „изкривяване и фалшификация на исторически и други факти“.

Стратегията препоръчва усъвършенстване на законодателните способи за регулиране дейността на средствата за масова информация, а също и интернет телевизиите, информационните генератори, интернет сайтовете, социалните мрежи, платформите за съобщения“.

В началото на май тази година „Роскомнадзор“ (федералната служба по надзор в областта на съобщенията, информационните технологии и масовите комуникации) внесе в забранителния списък месинджърите на BlackBerry, Imo, Line и аудиовизуалния чат на Vchat.

За устойчива работа на информационната инфраструктура авторите на документа предлагат импортното оборудване и програмното му обезпечаване да бъдат заменени с руски аналози.

Документът встъпва в сила в момента на подписването му от президента. До 1 октомври  2017 г. правителството е длъжно да утвърди план за реализацията на на стратегията.

"Площад Славейков"

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета