Ad Config - Website header

 

Article_top

Един от основните недостатъци на електромобилите след тяхната цена е свързана с енергийния капацитет - батериите все още са тежки и са нужни много, че да изкараме неколкостотин километра. А след това зареждането им е изключително бавно в стандартната мрежа и недостатъчно бързо дори с шампиони като моделите на Tesla, които се зареждат само за 2 часа на техните специални станции.

Израелската компания StoreDot обаче е разработила нова батерия, която се зарежда до пълния си капацитет само за 5 минути, твърдят разработчиците. И с този заряд могат да се минат средно 480 км.

Технологията се казва FlashBattery и е базирана на специфични органични съединения и слой от наноматериали, които освен това не се нагряват дълго и издържат на високи температури. Това е недостатъкът на литиево-йонните батерии, популярни в момента.

Разбира се, полирането на технологията и вкарването на продукт в масово производство със сигурност ще отнеме няколко години.

 

Един от основните недостатъци на електромобилите след тяхната цена е свързана с енергийния капацитет - батериите все още са тежки и са нужни много, че да изкараме неколкостотин километра. А след това зареждането им е изключително бавно в стандартната мрежа и недостатъчно бързо дори с шампиони като моделите на Tesla, които се зареждат само за 2 часа на техните специални станции.

Израелската компания StoreDot обаче е разработила нова батерия, която се зарежда до пълния си капацитет само за 5 минути, твърдят разработчиците. И с този заряд могат да се минат средно 480 км.

Технологията се казва FlashBattery и е базирана на специфични органични съединения и слой от наноматериали, които освен това не се нагряват дълго и издържат на високи температури. Това е недостатъкът на литиево-йонните батерии, популярни в момента.

Разбира се, полирането на технологията и вкарването на продукт в масово производство със сигурност ще отнеме няколко години.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията