Ad Config - Website header

 

Article_top

Германската прокуратура обяви, че е започнала ново разследване срещу изпълнителния директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер и други служители на компанията заради манипулиране на пазара по време на скандала „Дизелгейт“.

„Обвинените са заподозрени в това, че умишлено са забавили информирането на акционери за финансовите последствия за „Porsche SE“ от манипулирането на софтуера на дизеловите превозни средства“ на "Фолксваген", посочват от прокуратурата в Щутгард, предаде AFP.

Холдинговата компания „Porsche SE“, която е отделно от подкомпанията на "Фолксваген" „Porsche AG“, притежава контролен дял в най-големия производител на автомобили, в който влизат общо 12 марки коли, сред които „Ауди“ и „Шкода“. 

Освен Мюлер, бившият изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн и председателят на „Porsche SE“ Ханс-Дитер Пьотш също са заподозрени в това, че не са предоставили информация за измамата, която е засегнала 11 млн. автомобила през 2015 г.

Следователите започват работа през февруари в отговор на обвинения от лятото на миналата година от германския финансов надзорник BaFin. Това е първият път, в който Мюлер е сочен за извършител на финансови измами, докато за Винтеркорн и Пьотш това е поредно такова обвинение.

"Фолксваген" беше обект на множество дела и разследвания в Германия и по света заради т. нар. „Дизелгейт“ - мащабна измама, в рамките на която софтуерът на милиони автомобили е променен така, че да не показва реалното отделяне на вредни газове в атмосферата и по този начин да отговаря на екологичните стандарти в множество страни.

Акционери и собственици на автомобили заведоха множество искове, търсейки компенсации. В същото време прокуратурата в Брунсвик, Северна Германия, разследва 37 отделни лица във "Фолксваген", обвинени в измама.

През 2016 г. автогигантът подписа споразумение с федерален съдия в САЩ за обезщетения на обща стойност от $14,7 млрд. Планът предвижда $10,3 млрд. за компенсация на собствениците на автомобили, $2,7 млрд. глоба от Агенцията за опазване на околната среда, както и $2 млрд. за инициативи, свързани с нискоемисионни автомобили. 

 

 

Германската прокуратура обяви, че е започнала ново разследване срещу изпълнителния директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер и други служители на компанията заради манипулиране на пазара по време на скандала „Дизелгейт“.

„Обвинените са заподозрени в това, че умишлено са забавили информирането на акционери за финансовите последствия за „Porsche SE“ от манипулирането на софтуера на дизеловите превозни средства“ на "Фолксваген", посочват от прокуратурата в Щутгард, предаде AFP.

Холдинговата компания „Porsche SE“, която е отделно от подкомпанията на "Фолксваген" „Porsche AG“, притежава контролен дял в най-големия производител на автомобили, в който влизат общо 12 марки коли, сред които „Ауди“ и „Шкода“. 

Освен Мюлер, бившият изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн и председателят на „Porsche SE“ Ханс-Дитер Пьотш също са заподозрени в това, че не са предоставили информация за измамата, която е засегнала 11 млн. автомобила през 2015 г.

Следователите започват работа през февруари в отговор на обвинения от лятото на миналата година от германския финансов надзорник BaFin. Това е първият път, в който Мюлер е сочен за извършител на финансови измами, докато за Винтеркорн и Пьотш това е поредно такова обвинение.

"Фолксваген" беше обект на множество дела и разследвания в Германия и по света заради т. нар. „Дизелгейт“ - мащабна измама, в рамките на която софтуерът на милиони автомобили е променен така, че да не показва реалното отделяне на вредни газове в атмосферата и по този начин да отговаря на екологичните стандарти в множество страни.

Акционери и собственици на автомобили заведоха множество искове, търсейки компенсации. В същото време прокуратурата в Брунсвик, Северна Германия, разследва 37 отделни лица във "Фолксваген", обвинени в измама.

През 2016 г. автогигантът подписа споразумение с федерален съдия в САЩ за обезщетения на обща стойност от $14,7 млрд. Планът предвижда $10,3 млрд. за компенсация на собствениците на автомобили, $2,7 млрд. глоба от Агенцията за опазване на околната среда, както и $2 млрд. за инициативи, свързани с нискоемисионни автомобили. 

 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Може ли да се снимаш с нацистки поздрав и да си в управлението?