Ad Config - Website header

 

Article_top


Трима кандидати са подали оферти за участие в конкурса за концесията на Летище Пловдив за срок от 35 години. Това са българският консорциум "Летище Пловдив", българо-швейцарското ДЗЗД „Силк роуд Пловдив Еърпорт“ и обединението между китайската „Хайнан“ и „Пловдив Еърпорт Инвест“, съобщиха от Министерството на транспорта. 

Това не е първият опит за концесионирането на аеропорта, но процедурата бе спирана и подновявана на два пъти заради липсата на сериозен инвеститорски интерес. Сега има шанс сделката да бъде финализирана.
Изискванията на министерството са в летището да се инвестират минимум 35.2 млн. евро без ДДС за срока на концесията.

В консорциума "Летище Пловдив“ участват „Тракия икономическа зона" (ТИЗ) и транспортната фирма ПИМК. 
ПИМК е един от най-големите автомобилни превозвачи в страната и е собственост на Пенко Несторов и Илиян Филипов. През 2015 г. приходите й възлизат на 347 млн. лв. 

ТИЗ е смесено дружество между строителната "Сиенит" на Пламен Панчев и собственика на КЦМ Никола Добрев и обединява шестте индустриални зони в района на Пловдив. 

В понеделник се проведе извънредно заседание на пловдивския общински съвет и предложението на кмета Иван Тотев за подкрепа на консорциума беше прието единодушно. До общината дори е била изпратена покана да се включи в проекта с 10-процентов дял, но не е имало време за регистриране на промени. 
Бизнес планът, разработен от консорциума, предвижда инвестиции за над 100 млн. лв., с които летище "Пловдив" да се модернизира и развива в две направления - карго терминал и пътнически превози. 

За втория кандидат - „Силк роуд Пловдив Еърпорт“, не се знае почти нищо. По информация на транспортното министерство това е обединение между швейцарската „Принц Фом Пройсен Лимитед“ АД, „Пиктед Кепитъл“ и VLJ Консултинг. 

Представител на китайския инвеститор е бившият икономически министър Асен Василев от служебния кабинет на Марин Райков. Интересът от Китай идва от „Хайнан Еърпорт Груп“, която участва съвместно с „Пловдив Еърпорт Инвест ББ“, регистрирана в Холандия. 


Китайският конгломерат напоследък участва активно в мащабни сделки. През миналата година ĸyпи чacт oт лyĸcoзнaтa xoтeлcĸa вepигa "Хилтън", имa yчacтиe и във вepигaтa "Радисън", a oтcĸopo e и нaй-гoлeмият aĸциoнep в нeмcĸaтa "Дойче банк". Дъщepнoтo дpyжecтвo yпpaвлявa 16 лeтищa и e тpeтото пo инвecтиции в aвиoбизнeca в Kитaй.
През лятото на 2009 г. държавата инвестира в новия пътнически терминал в Пловдив 40 млн. лв., но въпреки това в последните години летището отчита лоши финансови резултати. 
За първото полугодие на 2016 г. приходите са 1,6 млн. лв. при 2,1 млн. лв. за същия период на 2015-а. 
 
ИКОНОМИКА летище пловдив


Трима кандидати са подали оферти за участие в конкурса за концесията на Летище Пловдив за срок от 35 години. Това са българският консорциум "Летище Пловдив", българо-швейцарското ДЗЗД „Силк роуд Пловдив Еърпорт“ и обединението между китайската „Хайнан“ и „Пловдив Еърпорт Инвест“, съобщиха от Министерството на транспорта. 

Това не е първият опит за концесионирането на аеропорта, но процедурата бе спирана и подновявана на два пъти заради липсата на сериозен инвеститорски интерес. Сега има шанс сделката да бъде финализирана.
Изискванията на министерството са в летището да се инвестират минимум 35.2 млн. евро без ДДС за срока на концесията.

В консорциума "Летище Пловдив“ участват „Тракия икономическа зона" (ТИЗ) и транспортната фирма ПИМК. 
ПИМК е един от най-големите автомобилни превозвачи в страната и е собственост на Пенко Несторов и Илиян Филипов. През 2015 г. приходите й възлизат на 347 млн. лв. 

ТИЗ е смесено дружество между строителната "Сиенит" на Пламен Панчев и собственика на КЦМ Никола Добрев и обединява шестте индустриални зони в района на Пловдив. 

В понеделник се проведе извънредно заседание на пловдивския общински съвет и предложението на кмета Иван Тотев за подкрепа на консорциума беше прието единодушно. До общината дори е била изпратена покана да се включи в проекта с 10-процентов дял, но не е имало време за регистриране на промени. 
Бизнес планът, разработен от консорциума, предвижда инвестиции за над 100 млн. лв., с които летище "Пловдив" да се модернизира и развива в две направления - карго терминал и пътнически превози. 

За втория кандидат - „Силк роуд Пловдив Еърпорт“, не се знае почти нищо. По информация на транспортното министерство това е обединение между швейцарската „Принц Фом Пройсен Лимитед“ АД, „Пиктед Кепитъл“ и VLJ Консултинг. 

Представител на китайския инвеститор е бившият икономически министър Асен Василев от служебния кабинет на Марин Райков. Интересът от Китай идва от „Хайнан Еърпорт Груп“, която участва съвместно с „Пловдив Еърпорт Инвест ББ“, регистрирана в Холандия. 


Китайският конгломерат напоследък участва активно в мащабни сделки. През миналата година ĸyпи чacт oт лyĸcoзнaтa xoтeлcĸa вepигa "Хилтън", имa yчacтиe и във вepигaтa "Радисън", a oтcĸopo e и нaй-гoлeмият aĸциoнep в нeмcĸaтa "Дойче банк". Дъщepнoтo дpyжecтвo yпpaвлявa 16 лeтищa и e тpeтото пo инвecтиции в aвиoбизнeca в Kитaй.
През лятото на 2009 г. държавата инвестира в новия пътнически терминал в Пловдив 40 млн. лв., но въпреки това в последните години летището отчита лоши финансови резултати. 
За първото полугодие на 2016 г. приходите са 1,6 млн. лв. при 2,1 млн. лв. за същия период на 2015-а. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Лично за вас успешна ли беше 2017 г.?