Опитвал съм се по различни поводи да поставя този въпрос. Концентрирането на основните политически дебати и публицистични изявления в часовете между 7:30-9:00 сутринта е както психологически неадекватно, така и в разрез с всякаква практичност в управлението на едно общество. Нощта е за почивка, а сутринта е времето човек да се посвети на своите професионални, семейни, практични задачи.

Програмата на сутрешните блокове от тази гледна точка е насочена изцяло срещу интереса на огромния брой граждани. Тук аргументи от типа - ако не им харесваше, нямаше да гледат - не изразяват нищо друго освен примитивизъм.

Правилото за управление на пролетариата - на простолюдието в древния Рим - е "хляб и зрелища". Когато хлябът не достига, зрелищата трябва да са в повече за да компенсират. Три основни групи интереси стоят зад зрелищата на сутрешния блок.

Първо, интересите на самия ТВ канал, който качва рейтинг във време, което е по-ниско рейтингово навсякъде по света. Оттук реклама, печалби и т.н.

Второ, интересите на жълтата - че и не само на жълтата преса и на целокупната медия. До ранния следобед в оборот са дъвките от сутрешните блокове. Чак след това някой може да се размърда на лов за нещо ново - я скандал в парламента, я някоя друга буря в чаша вода.

Трето, самата политическа класа няма сили да спре да се оглежда в ефира - от ранно утро да занимава хората със себе си. Това е и добър PR - вижте ме колко рано съм станал(а) за да работя за вас...

В нормалния, бюргерския, буржоазния свят денят е даден за работа - от най-ранна утрин. Всичко е подчинено на необходимостта обикновеният човек да стане, да си измие лицето и да се заеме с работата си - която храни и семейството му, и държавата. Като свърши времето за работа - може и панаирите да отпочнат. Тогава който иска да гледа, който иска да си почива, който иска - да участва в дебати.

Абе дайте малко да поработим, ей, хора! Стига с тези циркове от ранна утрин! Сутринта е време за месене и печене на хляб, а не за гладиаторски борби в ТВ колизеума.

Коментарът е от страницата във фейсбук на автора. Заглавието е на редакцията.