Агенция "Пътна инфраструктура" отново спря поръчката за изграждане на тол система заради постъпилите в петък три жалби.
Всички действия по процедурата се прекратяват до произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията.
Търгът бе възобновен в четвъртък, а кандидатите разполагаха с по-малко от 24 часа, за да подадат офертите си.
До обявения час в деловодството на АПИ постъпиха 6 оферти, а в КЗК – три жалби заради абсурдно краткия срок.
И трите жалбоподателя са възразявали срещу поръчката и преди. Това са чешката "Толлнет", унгарската "Ерба 96" и "Алтима България", която е собственост на хърватското дружество "Мрезне технология версо".
Регионалният министър Николай Нанков защити това решение с аргумента, че срокът е справедлив и „всеки ден е ценен“. Според него лобито, което иска България да не въвежда модела на електронно таксуване и да се продължи със сегашната система на винетно облагане, търси процедурни хватки.
От април 2016 г. търгът, който е на стойност 200 млн. лв., е пускан и спиран няколко пъти именно заради обжалвания на кратките срокове.
Според изчисления на МРРБ страната ни губи поне по 500 млн. лв. годишно от забавянето на внедряването на тази система.
Няма логично обяснение защо при такава финансова полза АПИ за пореден път гърми възможността да придвижи процедурата напред.
Срокът за изграждането на системата е 19 месеца, което значи, че вместо да заработи през 2018-а, както беше предвидено, това ще стане най-рано през 2019-а.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни