За концесията на Интермодалния терминал в Пловдив е получено е само едно предложение – от "Терминали" ЕАД, която е еднолична собственост на транспортната фирма "ПИМК Холдинг Груп".
Същата компания е в консорциума, който най-вероятно ще спечели конкурса за летище "Пловдив" за срок от 35 години. Там минималната инвестиция е 35.2 млн. евро без ДДС.
В обединението по сделката за "Летище Пловдив“ участват „Тракия икономическа зона" (ТИЗ) и въпросната ПИМК, която е един от най-големите автомобилни превозвачи в страната и е собственост на Пенко Несторов и Илиян Филипов (б.р. според Търговския регистър). През 2015 г. приходите й възлизат на 347 млн. лв.
Спечелването на концесията за летището на ПИМК е напълно сигурно, след като предложението им в обединение с ТИЗ (смесено дружество между строителната "Сиенит" на Пламен Панчев и собственика на КЦМ Никола Добрев) бе единодушно прието на пловдивския общински съвет миналата седмица по сърдечната препоръка на кмета Иван Тотев.
За новата сделка
Фирмата „Терминали“ е учредена през ноември 2016 г. и капиталът й е 1,4 млн. лв.. Тя се съревновава за правото да управлява съоръжението в следващите 27 години, но съревнование де факто няма. В присъствието на министър Ивайло Московски постъпи и бе отворена само тази една оферта на „Терминали“.
Koнцecиoнepът ce зaдължaвa дa инвecтиpa пoнe 4,6 млн. лв. бeз ДДC зa cpoĸa нa ĸoнцecиятa. Oтдeлнo oт тoвa, минимaлнoтo фиĸcиpaнo ĸoнцecиoннo плaщaнe ĸъм дъpжaвaтa e 50 000 лeвa гoдишнo, ĸaтo cyмaтa щe бъдe индeĸcиpaнa нa вceĸи тpи гoдини, cъглacнo oтчeтeнaтa инфлaция.
Koмпaниятa щe имa зaдължeниe дa нaпpaви дoпълнитeлнo eднoĸpaтнo ĸoнцecиoннo плaщaнe в paзмep нa 5 000 лeвa бeз ДДC, пpи влизaнe в cилa нa ĸoнцecиoнния дoгoвop, ĸaĸтo и дa зaплaщa пpoцeнт oт гoдишнитe нeтни пpиxoди, ĸoйтo нe тpябвa дa бъдe пo-мaлĸo oт 10%, yтoчнявaт oт вeдoмcтвoтo.
Интepмoдaлeн тepминaл - Πлoвдив e изгpaдeн cъc cpeдcтвa oт OΠ "Tpaнcпopт" 2007 - 2013 г. и нaциoнaлнo cъфинaнcиpaнe.
ΠИMK e cъздaдeнa пpeди 17 гoдини и пpeвoзвa тoвapи в Бългapия, цялa Eвpoпa, ĸaĸтo и в чacти oт Aзия и Aфpиĸa.
Участникът, определен за концесионер, трябва да инвестира в терминала минимум малко над 4,687 млн. лв. без ДДС за целия срок на концесията.
Отделно от това минималното фиксирано концесионно плащане към държавата е 50 000 лв. годишно, като сумата ще бъде индексирана на всеки три години с отчетената инфлация.
Участникът ще има задължение да направи допълнително еднократно концесионно плащане в размер на 5000 лв. без ДДС при влизане в сила на концесионния договор, както и да заплаща процент от годишните нетни приходи, който не трябва да бъде по-малко от 10%.
Прогнозните приходи за държавата за целия срок на концесията са 1,255 млн. лв.
Интермодален терминал – Пловдив е изграден със средства от оперативната програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. и национално съфинансиране. Обектът има голямо стратегическо и икономическо значение в регионален, национален и общоевропейски аспект, допълват от ведомството.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни