„Уолмарт“ и други американски гиганти в търговията с хранителни стоки съвсем скоро ще трябва да се конкурират с още една германска верига, предлагаща ниски цени. "Лидл" се готви да навлезе тази седмица на пазара в САЩ, следвайки пионера "Алди", който от десетилетия е там, информира ДПА.

„Алди" стъпи на американския пазар през 70-те години на миналия век, докато "Лидл" едва сега предприема действия с отварянето на девет магазина в югоизточните щати Вирджиния, Северна Каролина и Южна Каролина на 15 юни.

Това ще са първите от 20 магазина, които веригата планира да открие в трите щата до края на септември и това е само началото на амбициозни планове. До няколко години "Лидл" има за цел 100 магазина да отворят врати в няколко щата по Източното крайбрежие.

"Лидл" задава бърз темп на пристигането си в САЩ въпреки мрачната перспектива за търговците на дребно в страната до голяма степен дължаща се на натиска от онлайн гиганти като "Амазон".

Германската верига отвори своя централа в САЩ през 2015 г. - в Арлингтън, щата Вирджиния, но първоначално предвиждаше да започне да открива магазини през 2018 г.

"Лидл" е сред най-големите в света вериги за търговия на дребно с над 10 000 клона в 27 държави, включително и България.