През настоящата година ще започне изграждането на нови над 25 километра от автомагистралата "Хемус", обеща във Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. По думите му финансирането е осигурено и ще бъде от държавния бюджет. Междувременно се прави проектирането на още 50 километра между пътния възел "Боаза" и разклона Плевен-Ловеч, допълни Нанков. Той уточни, че се работи и в област Велико Търново, където се определят трасетата на магистралата, соъбщи БТА.

Достатъчно ресурс за ремонт на пътищата в страната ще има, след като влязат в сила тол таксите, каза министърът. Според него има шанс внедряването на новата система да започне през следващата година. При настоящия модел с винетки основната тежест пада върху собствениците на леки автомобили, допълни Нанков. По думите му от събраните през миналата година 320 милиона лева от винетки, 190 са платени от шофьорите на коли. При новата система с тол таксите моделът ще бъде значително по-справедлив и фокусът ще падне върху транзитно преминаващите през страната ни тежки автомобили, каза министърът.

Във Варна днес министърът на регионалното развитие и благоустройството инспектира приключилия ремонт на част от Аспаруховия мост. Той посочи, че има възможност оправянето на съоръжението да продължи след приключването на летния сезон. Нанков допълни, че за цялостния ремонт на моста са нужни над 20 милиона лева.

Министърът направи оглед и на охранителните канали в квартал "Аспарухово", изградени след голямото наводнение през 2014 г. В отговор на журналистически въпроси Нанков посочи, че не е съгласен, че МРРБ има някаква вина за трагедията, какъвто извод правят вещи лица. Министерството не отговаря за наводненията, това не е геоложко понятие, ангажимент на МРРБ са свлачищата, а те не могат да предизвикат наводнения, каза Нанков.

Лариса Манастърли, директор на Европейската банка за възстановяване и развитие за България, допълни, че в момента текат разговори между финансовата институция и ръководството на Варна за отпускане на заем от 9 милиона евро. Обсъжданията са за рехабилитация на булеварди и улици, включително модернизация и обновяване на подземната инфраструктура, посочи Манастърли. По думите й в проектите могат да присъстват като компоненти мерки за защита срещу природни бедствия и промени в климата, както и за развитие на зелените зони в града.