Ad Config - Website header

 

Article_top

Вратичките в Закона за движение по пътищата ще бъдат ограничени, когато той бъде разделен на 3 нови закона. Това каза тази сутрин министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по бТВ.

"Ще си има отделен Закон за движение, който да включва регламента за инфраструктура, пътни знаци, ограничения. Ще има втори закон – за подготовката, квалификацията, категорията на водачите, и трети закон изцяло по техническата част – технически прегледи, качеството на автомобилите", каза министърът.

По повод т. нар. война по пътищата Московски каза, че и преди дни на съвет на министрите в Люксембург се е говорило, че до 2020 г. жертвите в ЕС трябва да бъдат намалени наполовина, но България остава челник по брой убити и ранени на глава от населението.

Московски е убеден, че законпроектът, внесен от ГЕРБ - да няма уведомителни табели при автоматичните устройства за засичане на скоростта, е добър:

"Убедени сме, че ще даде резултат, защото на практика един водач, виждайки табелата, намалява и след това отново превишава скоростта – няма никаква превантивна стойност да бъде информиран. По-добре да не знае къде има камери, за да може респективно през цялото си пътуване да бъде нащрек. Т.е. - да очаква да бъде заснет някъде и ако е разумен човек, да спазва ограниченията."

Министърът нарече изключителен успех това, че от Еврокомисията са позволили 221 млн. лв. държавна помощ за БДЖ и се зарече, че те няма "да потънат". Московски бил в "динамични преговори" с колегите си от Министерството на финансите кога и как ще им предоставят безлихвен заем от държавния бюджет, но тези пари рано или късно щели да бъдат върнати.

"Нашето желание е да покрием на първо място тези плащания, които носят наказателни лихви и са с най-голяма тежест за дружеството. Годишно ние плащаме около14 млн. само наказателни лихви - просрочия за неплащане на стари дългове... 

За 7 г. сме намалили задълженията с 500 млн. лв. - заварихме ги на 850 млн. необслужвани, в момента са 350 млн. Това обаче си има цената - не сме успели да рехабилитирам, да закупим нито един нов влак. Но без да покрием дълговете, няма никакъв смисъл да реновираме, защото те могат да бъдат запорирани. 

Нашето решение е да търсим тези средстав отвътре от системата на транспорта", каза той по повод това, че ще бъдат взети от концесията на Летище "София".

По повод атаките към ДАИ за корупция той каза, че се е наслушал на упреци към държавата. Но попита и автошколите: колко от тях са подали поне един сигнал, че някой от техните школници е "някакъв рисков".

"Нито един! Повече такива неща – ползите да ходят само в частните школи, а негативите да остават в държавата, няма да позволя да се случват", зарече се транспортният министър. 

 
Министерски съвет Ивайло Московски 04052016 1

Вратичките в Закона за движение по пътищата ще бъдат ограничени, когато той бъде разделен на 3 нови закона. Това каза тази сутрин министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по бТВ.

"Ще си има отделен Закон за движение, който да включва регламента за инфраструктура, пътни знаци, ограничения. Ще има втори закон – за подготовката, квалификацията, категорията на водачите, и трети закон изцяло по техническата част – технически прегледи, качеството на автомобилите", каза министърът.

По повод т. нар. война по пътищата Московски каза, че и преди дни на съвет на министрите в Люксембург се е говорило, че до 2020 г. жертвите в ЕС трябва да бъдат намалени наполовина, но България остава челник по брой убити и ранени на глава от населението.

Московски е убеден, че законпроектът, внесен от ГЕРБ - да няма уведомителни табели при автоматичните устройства за засичане на скоростта, е добър:

"Убедени сме, че ще даде резултат, защото на практика един водач, виждайки табелата, намалява и след това отново превишава скоростта – няма никаква превантивна стойност да бъде информиран. По-добре да не знае къде има камери, за да може респективно през цялото си пътуване да бъде нащрек. Т.е. - да очаква да бъде заснет някъде и ако е разумен човек, да спазва ограниченията."

Министърът нарече изключителен успех това, че от Еврокомисията са позволили 221 млн. лв. държавна помощ за БДЖ и се зарече, че те няма "да потънат". Московски бил в "динамични преговори" с колегите си от Министерството на финансите кога и как ще им предоставят безлихвен заем от държавния бюджет, но тези пари рано или късно щели да бъдат върнати.

"Нашето желание е да покрием на първо място тези плащания, които носят наказателни лихви и са с най-голяма тежест за дружеството. Годишно ние плащаме около14 млн. само наказателни лихви - просрочия за неплащане на стари дългове... 

За 7 г. сме намалили задълженията с 500 млн. лв. - заварихме ги на 850 млн. необслужвани, в момента са 350 млн. Това обаче си има цената - не сме успели да рехабилитирам, да закупим нито един нов влак. Но без да покрием дълговете, няма никакъв смисъл да реновираме, защото те могат да бъдат запорирани. 

Нашето решение е да търсим тези средстав отвътре от системата на транспорта", каза той по повод това, че ще бъдат взети от концесията на Летище "София".

По повод атаките към ДАИ за корупция той каза, че се е наслушал на упреци към държавата. Но попита и автошколите: колко от тях са подали поне един сигнал, че някой от техните школници е "някакъв рисков".

"Нито един! Повече такива неща – ползите да ходят само в частните школи, а негативите да остават в държавата, няма да позволя да се случват", зарече се транспортният министър. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета