Ad Config - Website header

 

Article_top

Трима български министри увериха днес Европейската комисия, че правителството ще спази всички законови и екологични стандарти и изискването за прозрачност за строежа на най-трудния 24-километров участък на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле, за да може България изцяло да се възползва от 670 милиона евро от бюджета на ЕС на разположение за проекта.

"Ние ще спазим изцяло българското законодателство, което е изцяло хармонизирано с европейското при пълна прозрачност", каза министърът на околната среда Нено Димов. 

През идните два месеца пет варианта за изграждане на участъка, който е изцяло в планински и сеизмично активен терен, ще бъдат обект на обществено обсъждане с местни общноси и неправителствени организации от гледна точка на екологичната, социалната и икономическата им оценка.

Оптималният вариант според министъра на регионалното развитие Николай Нанков предвижда едното платно на магистралата да минава по сегашното трасе през дефилето, а другото да бъде изнесено на изток. Правителството има оптимистичен, реалистичен и песимистичен сценарий за развитието на обсъждането. Последният предполага разрешително за строеж и избран изпълнител да има не по-късно от април 2019 година. България може да усвоява средства от проекта до 31 декември 2023 година.

"Ако не се вместим в този срок, губим пари", каза Нанков.

Димов, Нанков и министърът на туризма Николина Ангелкова се срещнаха с еврокомисарите по регионалното развитие Корина Крецу и по околната среда Кармену Вела. Тримата увериха български журналисти, че подходът на правителството към проекта се радва на пълна подкрепа от страна на комисията и нейните компетентни служби.

 
Зам.-министър Николай Нанков

Трима български министри увериха днес Европейската комисия, че правителството ще спази всички законови и екологични стандарти и изискването за прозрачност за строежа на най-трудния 24-километров участък на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле, за да може България изцяло да се възползва от 670 милиона евро от бюджета на ЕС на разположение за проекта.

"Ние ще спазим изцяло българското законодателство, което е изцяло хармонизирано с европейското при пълна прозрачност", каза министърът на околната среда Нено Димов. 

През идните два месеца пет варианта за изграждане на участъка, който е изцяло в планински и сеизмично активен терен, ще бъдат обект на обществено обсъждане с местни общноси и неправителствени организации от гледна точка на екологичната, социалната и икономическата им оценка.

Оптималният вариант според министъра на регионалното развитие Николай Нанков предвижда едното платно на магистралата да минава по сегашното трасе през дефилето, а другото да бъде изнесено на изток. Правителството има оптимистичен, реалистичен и песимистичен сценарий за развитието на обсъждането. Последният предполага разрешително за строеж и избран изпълнител да има не по-късно от април 2019 година. България може да усвоява средства от проекта до 31 декември 2023 година.

"Ако не се вместим в този срок, губим пари", каза Нанков.

Димов, Нанков и министърът на туризма Николина Ангелкова се срещнаха с еврокомисарите по регионалното развитие Корина Крецу и по околната среда Кармену Вела. Тримата увериха български журналисти, че подходът на правителството към проекта се радва на пълна подкрепа от страна на комисията и нейните компетентни служби.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията