"Фейсбук" преговаря с холивудски студия за създаването на собствени сериали, съобщи "Уолстрийт Джърнъл". Социалната мрежа е готова да вложи в продукциите до 3 милиона долара на епизод.

Първите оригинални програми ще бъдат излъчени до края на лятото, предава още "Уолстрийт Джърнъл". 

Епизодите ще бъдат пускани традиционно един по един, вместо цели сезони да стават достъпни за зрителите, каквато е практиката на "Нетфликс" и "Амазон". Компанията е готова да споделя информация за зрителите с Холивуд, предава Ройтерс. 

Аудиторията, която "Фейсбук" цели да привлече, е на възраст между 13 и 34 години. Обявените вече продукции са романтичната драма "Непознати" ("Strangers") и риалити шоуто "Последният останал щат" ("Last State Standing"), в което жители от 50-те американски щата ще се състезават за награди.

По-рано този месец Apple нае кадри на Sony Pictures Television, които да ръководят оригиналното кинопроизводство на технологичния гигант. Миналата седмица беше пусната първата оригинална продукция на Apple - "Планетата на приложенията" ("Planet of the Apps"), в което програмисти представят идеите си в рамките на 60 секунди, опитвайки се да си спечелят известен ментор.