Ad Config - Website header

 

Article_top

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) обяви една от най-големите обществени поръчки за модернизация на жп линии – за отсечката Елин Пелин - Костенец. 

Това е един от най-сложните и скъпи проекти, част от линията София - Пловдив. След изпълнението му ще бъде изцяло готова жп магистралата „Тракия", свързваща София и Бургас. По трасето ще се строят 10 тунела с обща дължина над 21 км, както и 26 моста, виадукти и естакади.

Новото съоръжение е проектирано за движение на пътническите влакове със скорост от 160 км/ч, а на товарните - до 120 км/ч. 

По сложност експертите сравняват проекта „Елин Пелин - Костенец" с изграждането на магистрала „Струма" през Кресненското дефиле.

Цялата отсечка е дълга около 51 км, а търгът е разделен на три обособени позиции, като кандидатите могат да подават оферти само за една от тях. 

Индикативният бюджет без ДДС е малко над 1 млрд. лв., а с ДДС - почти 1,23 млрд. лева.

Прогнозната стойност на ремонта на първия лот е 554 млн. лв., на втория – 116 млн. лв., а на третия - 354 млн. лв.

Ремонтът се финансира със средства от оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и трябва да бъде изпълнен до 2022 г., за да не се налага да връщаме пари на ЕС съгласно правилото n+2.

Най-голяма тежест при оценяването на офертите е предложената цена – 60%. Офертите ще се събират до 5 октомври.

Този път има шанс поръчката да не бъде взета от досегашния любимец на НКЖИ - "Водстрой 98". Компанията се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, но през миналата година бе продадена на „Хидрострой“ на бизнесмена Велико Желев. Той е шеф на Агенция „Пътна инфраструктура“ в периода 2001-2005 г. и представлява държавата в преговорите с португалците за строителството на магистрала "Тракия". След това още 4 години е съветник на строителния министър в кабинета "Станишев" Асен Гагаузов.

При поръчките на НКЖИ „Водстрой“ печелеше основно чрез консорциумите, в които участва по силата на рамковото споразумение за строителни дейности, подписано през 2012 г.

Така през последните години компанията получи поръчки за около 200 млн. лв. по договори с НКЖИ.

В началото на 2017 г. обаче служебният транспортен министър Христо Алексиев разпореди прекратяване на рамковите споразумения и сега всички строителни компании ще могат да участват в търговете.

 
ИКОНОМИКА влак 44 072

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) обяви една от най-големите обществени поръчки за модернизация на жп линии – за отсечката Елин Пелин - Костенец. 

Това е един от най-сложните и скъпи проекти, част от линията София - Пловдив. След изпълнението му ще бъде изцяло готова жп магистралата „Тракия", свързваща София и Бургас. По трасето ще се строят 10 тунела с обща дължина над 21 км, както и 26 моста, виадукти и естакади.

Новото съоръжение е проектирано за движение на пътническите влакове със скорост от 160 км/ч, а на товарните - до 120 км/ч. 

По сложност експертите сравняват проекта „Елин Пелин - Костенец" с изграждането на магистрала „Струма" през Кресненското дефиле.

Цялата отсечка е дълга около 51 км, а търгът е разделен на три обособени позиции, като кандидатите могат да подават оферти само за една от тях. 

Индикативният бюджет без ДДС е малко над 1 млрд. лв., а с ДДС - почти 1,23 млрд. лева.

Прогнозната стойност на ремонта на първия лот е 554 млн. лв., на втория – 116 млн. лв., а на третия - 354 млн. лв.

Ремонтът се финансира със средства от оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и трябва да бъде изпълнен до 2022 г., за да не се налага да връщаме пари на ЕС съгласно правилото n+2.

Най-голяма тежест при оценяването на офертите е предложената цена – 60%. Офертите ще се събират до 5 октомври.

Този път има шанс поръчката да не бъде взета от досегашния любимец на НКЖИ - "Водстрой 98". Компанията се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, но през миналата година бе продадена на „Хидрострой“ на бизнесмена Велико Желев. Той е шеф на Агенция „Пътна инфраструктура“ в периода 2001-2005 г. и представлява държавата в преговорите с португалците за строителството на магистрала "Тракия". След това още 4 години е съветник на строителния министър в кабинета "Станишев" Асен Гагаузов.

При поръчките на НКЖИ „Водстрой“ печелеше основно чрез консорциумите, в които участва по силата на рамковото споразумение за строителни дейности, подписано през 2012 г.

Така през последните години компанията получи поръчки за около 200 млн. лв. по договори с НКЖИ.

В началото на 2017 г. обаче служебният транспортен министър Христо Алексиев разпореди прекратяване на рамковите споразумения и сега всички строителни компании ще могат да участват в търговете.

Коментари

kate pate's picture
kate pate
new

:-)

Ще спечели този който предложи най-добра оферта. Или Пеевски, или Черепа, или Тимаджиите, или Агромах, или Главболгарстрой, или Трейсгруп, или Щрабаг... все едно кой... всички са мафиоти според мафията на Икономедия, която източва пенсионните фондове, или според фармацевтичната мафия, или според овергаз-мафията.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета