Ad Config - Website header

 

Article_top

Комисията по околна среда на Европейския парламент гласува днес авиолиниите да не плащат разрешителни за въглеродни емисии от международните си полети до и от Европейския съюз до края на 2020 г. След това обаче те трябва да купуват разрешителни за половината от тези емисии в сравнение с 15% предвидени досега.

ЕС първи в света прие схема за заплащане на въглеродните емисии от гражданската авиация през 2012 г., но отложи прилагането й до края на 2016 г. заради недоволство на САЩ и Китай и за да даде възможност на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) да приеме световна схема.

Днес евродепутатите от комисията по околно среда решиха с 57 на 3 гласа и 6 въздържали се да продължат гратисния период до края на 2020 г., ако дотогава европейските законодатели не решат нещо друго.

Парламентът трябва да одобри мярката в пленарно заседание през септември, а след това да се споразумее с държавите-членки за нея.

Авиацията произвежда 2,1% от световните емисии на въглероден двуокис, а малко над половината от тях се дължат на международните полети. ICAO прогнозира, че до 2050 г. тези емисии ще се увеличат между седем и девет пъти заради увеличаването на въздушния трафик.

 
Снимки 2 На тази дата боинг 2

Комисията по околна среда на Европейския парламент гласува днес авиолиниите да не плащат разрешителни за въглеродни емисии от международните си полети до и от Европейския съюз до края на 2020 г. След това обаче те трябва да купуват разрешителни за половината от тези емисии в сравнение с 15% предвидени досега.

ЕС първи в света прие схема за заплащане на въглеродните емисии от гражданската авиация през 2012 г., но отложи прилагането й до края на 2016 г. заради недоволство на САЩ и Китай и за да даде възможност на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) да приеме световна схема.

Днес евродепутатите от комисията по околно среда решиха с 57 на 3 гласа и 6 въздържали се да продължат гратисния период до края на 2020 г., ако дотогава европейските законодатели не решат нещо друго.

Парламентът трябва да одобри мярката в пленарно заседание през септември, а след това да се споразумее с държавите-членки за нея.

Авиацията произвежда 2,1% от световните емисии на въглероден двуокис, а малко над половината от тях се дължат на международните полети. ICAO прогнозира, че до 2050 г. тези емисии ще се увеличат между седем и девет пъти заради увеличаването на въздушния трафик.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията