Комисията по околна среда на Европейския парламент гласува днес авиолиниите да не плащат разрешителни за въглеродни емисии от международните си полети до и от Европейския съюз до края на 2020 г. След това обаче те трябва да купуват разрешителни за половината от тези емисии в сравнение с 15% предвидени досега.
ЕС първи в света прие схема за заплащане на въглеродните емисии от гражданската авиация през 2012 г., но отложи прилагането й до края на 2016 г. заради недоволство на САЩ и Китай и за да даде възможност на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) да приеме световна схема.
Днес евродепутатите от комисията по околно среда решиха с 57 на 3 гласа и 6 въздържали се да продължат гратисния период до края на 2020 г., ако дотогава европейските законодатели не решат нещо друго.
Парламентът трябва да одобри мярката в пленарно заседание през септември, а след това да се споразумее с държавите-членки за нея.
Авиацията произвежда 2,1% от световните емисии на въглероден двуокис, а малко над половината от тях се дължат на международните полети. ICAO прогнозира, че до 2050 г. тези емисии ще се увеличат между седем и девет пъти заради увеличаването на въздушния трафик.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни