Ad Config - Website header

 

Article_top

Тази седмица Audi представи новия си луксозен седан A8 в Барселона, Испания. Освен всички екстри, солиден хибриден двигател и познатия дизайн на немските автомобили, в колата има и огромно количество сензори, които я правят полуавтономна.

Става дума за десетки сензори, камери, стандартен и лазерен радар, които заедно с изкуствен интелект позволяват колата да се управлява сама - до някаква степен. Възприетото като стандарт трето ниво на безпилотно управление - или "без очи", означава, че можете да оставяте колата да се се движи сама, но с ограничения.

В случая има ограничения в скоростта и ситуацията - новото A8 ще може да се управлява сама в бавен трафик - при скорост до 60 км/ч. Колата може да ускорява, спира, завива и тръгва без намеса от шофьора.

Има и други уловки, разбира се - автопилотът в задръствания работи само на пътища, където между вашето платно на движение и отсрещния поток има физическа преграда. Освен това в повечето държави да оставиш волана и да не следиш пътя е незаконно.

Но автомобилът определено е стъпка към пълноавтономни коли, върху каквито работят и Tesla, Кадилак, Мерцедес, Intel, Apple и дори Google.

 

Тази седмица Audi представи новия си луксозен седан A8 в Барселона, Испания. Освен всички екстри, солиден хибриден двигател и познатия дизайн на немските автомобили, в колата има и огромно количество сензори, които я правят полуавтономна.

Става дума за десетки сензори, камери, стандартен и лазерен радар, които заедно с изкуствен интелект позволяват колата да се управлява сама - до някаква степен. Възприетото като стандарт трето ниво на безпилотно управление - или "без очи", означава, че можете да оставяте колата да се се движи сама, но с ограничения.

В случая има ограничения в скоростта и ситуацията - новото A8 ще може да се управлява сама в бавен трафик - при скорост до 60 км/ч. Колата може да ускорява, спира, завива и тръгва без намеса от шофьора.

Има и други уловки, разбира се - автопилотът в задръствания работи само на пътища, където между вашето платно на движение и отсрещния поток има физическа преграда. Освен това в повечето държави да оставиш волана и да не следиш пътя е незаконно.

Но автомобилът определено е стъпка към пълноавтономни коли, върху каквито работят и Tesla, Кадилак, Мерцедес, Intel, Apple и дори Google.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Лично за вас успешна ли беше 2017 г.?