Ad Config - Website header

 

Article_top

Агенция "Пътна инфраструктура" избра изпълнител за проектирането и строителството на 16,3- километрова отсечка от магистрала „Хемус“.

Класираният на първо място кандидат е обединението „Хемус 16320“, в което участват „Инфра Експерт", „Пътинженерингстрой-Т", „Автомагистрали - Черно Море“ и „Трансконсулт-22". Консорциумът ще изгради трасето между пътните възли "Белокопитово“ и "Буховци“ в посока Търговище за близо 120 млн. лв. без ДДС. 

Обявената прогнозна стойност на проекта беше 133 млн. лв., а спечелилата оферта не е най-ниската от допуснатите до финалната права четири предложения. 

АПИ все още не публикувала протокол от дейността на оценителната комисия, за да станат ясни критериите по класирането.

Най-малко пари за отсечката искаше обединението "Хемус Изток -2016"– малко под 100 млн. лв. В него влизат "ПСТ Груп" и "ОРС инфраструктура".

Според справка в Търговския регистър официалният собственик на ПСТ е кипърската офшорка "Колвик Сървисис Лимитид" - поредната фирма, свързвана с депутата от ДПС Делян Пеевски.

В управлението й влизат зам.-транспортният министър от първото правителство на Борисов - Камен Кичев, както и началникът на кабинета на транспортния министър Александър Цветков, който беше махнат от Борисов през 2011 г. и на негово място дойде Ивайло Московски. 

По-ниска цена от победителя - 117,4 млн. лв., предложи и „Геопът Белокопитово", в което участват "Геострой" и „Пътстрой 92" (от групата на бизнесмена Цоло Вутов).

В надпреварата се включи и консорциумът "Хемус Лудогорие" с участници „Трейс Груп Холд“, „Пътища и мостове“ и „Пътно строителство“, но той даде най-скъпата оферта - почти  130 млн. евро без  ДДС. 

Стига да няма обжалвания на процедурата, проектът трябва да е финализиран до 3,5 години и участъкът да бъде пуснат в експлоатация в началото 2021 г.

По отсечката е предвидено изграждането на 6 виадукта, пътен възел „Буховци“ за връзка с третокласния път Мировец - Певец,  нова връзка Шумен - Търговище при „Белокопитово“,мост и 11 пресичания със селскостопански пътища.

Засега магистрала "Хемус" се реализира със средства от бюджета по програма „Ново строителство“ на АПИ.

В началото на 2017-а за изпълнител на 10-километровата отсечка между Ябланица и Боаза на "Хемус" беше избрано обединението "ХВП Ябланица", в което участват "Хидрострой", "Водстрой 98" и "Пътстрой Бургас". Част от тях са същите фирми, заради които премиерът Борисов лично разпореди спиране на търгове за магистралата година по-рано заради "витаещи съмнения", че избраните изпълнители са свързани с Пеевски и шефа на "Лукойл" Валентин Златев.

Междувременно "Водстрой 98" бе препродадена на "Хидрострой" на бизнесмена Велико Желев, който е шеф на Пътната агенция в периода 2001-2005 г.
 

 
Магистрала Хемус. Снимка БГНЕС

Агенция "Пътна инфраструктура" избра изпълнител за проектирането и строителството на 16,3- километрова отсечка от магистрала „Хемус“.

Класираният на първо място кандидат е обединението „Хемус 16320“, в което участват „Инфра Експерт", „Пътинженерингстрой-Т", „Автомагистрали - Черно Море“ и „Трансконсулт-22". Консорциумът ще изгради трасето между пътните възли "Белокопитово“ и "Буховци“ в посока Търговище за близо 120 млн. лв. без ДДС. 

Обявената прогнозна стойност на проекта беше 133 млн. лв., а спечелилата оферта не е най-ниската от допуснатите до финалната права четири предложения. 

АПИ все още не публикувала протокол от дейността на оценителната комисия, за да станат ясни критериите по класирането.

Най-малко пари за отсечката искаше обединението "Хемус Изток -2016"– малко под 100 млн. лв. В него влизат "ПСТ Груп" и "ОРС инфраструктура".

Според справка в Търговския регистър официалният собственик на ПСТ е кипърската офшорка "Колвик Сървисис Лимитид" - поредната фирма, свързвана с депутата от ДПС Делян Пеевски.

В управлението й влизат зам.-транспортният министър от първото правителство на Борисов - Камен Кичев, както и началникът на кабинета на транспортния министър Александър Цветков, който беше махнат от Борисов през 2011 г. и на негово място дойде Ивайло Московски. 

По-ниска цена от победителя - 117,4 млн. лв., предложи и „Геопът Белокопитово", в което участват "Геострой" и „Пътстрой 92" (от групата на бизнесмена Цоло Вутов).

В надпреварата се включи и консорциумът "Хемус Лудогорие" с участници „Трейс Груп Холд“, „Пътища и мостове“ и „Пътно строителство“, но той даде най-скъпата оферта - почти  130 млн. евро без  ДДС. 

Стига да няма обжалвания на процедурата, проектът трябва да е финализиран до 3,5 години и участъкът да бъде пуснат в експлоатация в началото 2021 г.

По отсечката е предвидено изграждането на 6 виадукта, пътен възел „Буховци“ за връзка с третокласния път Мировец - Певец,  нова връзка Шумен - Търговище при „Белокопитово“,мост и 11 пресичания със селскостопански пътища.

Засега магистрала "Хемус" се реализира със средства от бюджета по програма „Ново строителство“ на АПИ.

В началото на 2017-а за изпълнител на 10-километровата отсечка между Ябланица и Боаза на "Хемус" беше избрано обединението "ХВП Ябланица", в което участват "Хидрострой", "Водстрой 98" и "Пътстрой Бургас". Част от тях са същите фирми, заради които премиерът Борисов лично разпореди спиране на търгове за магистралата година по-рано заради "витаещи съмнения", че избраните изпълнители са свързани с Пеевски и шефа на "Лукойл" Валентин Златев.

Междувременно "Водстрой 98" бе препродадена на "Хидрострой" на бизнесмена Велико Желев, който е шеф на Пътната агенция в периода 2001-2005 г.
 

Коментари

едър болт's picture
едър болт
болта

Разбира се, че не е "Пеевски".

Тези, както и фирмите на Пеевски, всичките са на Борисов :)

Мутрата не храни чужди, а американските си внучета.

А вие, българите, като хубави, умни и много имотни, ще се бъркате.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията