Сюжетът, в който мъже не се справят с домакинската работа, а жените им ги заместват, е доста разпространен в телевизионните реклами. В Лондон обаче виждат в това сексизъм и смятат да наложат рестрикции, съобщи Би Би Си.

Британският орган за регулация на рекламната дейност заключава, че подигравката с хората, които не се вместват в стереотипните полови роли, както и налагането на установените консервативни идентичности е недопустим метод за правене на ПР.

И в миналото властите в Обединеното кралство са забранявали реклами със сексистко съдържание. Особени вълнения предизвика постер със слаб модел по бански костюм, призоваващ жените към "плажно тяло", което според контролната агенция подбужда момичетата към опасно за здравето отслабване. 

Независимо от налаганите до момента санкции много реклами, срещу които са подавани сигнали, остават в медиите, тъй като те не нарушават съществуващите правила. Пример е реклама на бебешко мляко, която проследява превръщането на момичетата в балерини, а на момчетата - в инженери.

Новите регулации ще трябва да ограничават възможността "рекламите да налагат концепции, които неблагоприятно ограничават това как човек може да гледа на себе си и на другите. Изобразяването на стереотипните полови роли може да доведе до несправедливости в обществото", казва изпълнителният директор на рекламния регулаторен орган в Лондон Гай Паркър.

 
Мерките са част от политиката на Великобритания, целяща постигане на абсолютно равенство между половете. Критиците обаче смятат, че налагането на рестрикции е във вреда на изконните демократични свободи.