Автомобилният производител "Ауди" изтегля 850 000 дизелови автомобила о европейския пазар, за да инсталира софтуер, който ще намали отделяните от двигателите емисии, предаде Ройтерс. Целта на компанията, която е част от "Фолксваген груп", е да изпълни европейските екологични критерии и да избегне възможна забрана за движение на засегнатите автомобили. С други думи фирмата признава, че автомобилите й замърсяват въздуха над нормата. Само преди няколко дни "Даймлер" обяви изтеглянето на около 3 милиона коли.

Подобна услуга е предложена и на автомобили с марките "Порше" и "Фолксваген", които използват същите двигатели.

Производители на коли от години продават на европейския пазар дизелови автомобили, които минават тестовете за вредни емисии в лабораторни условия, но на пътя произвеждат вредни газове, които превишават допустимите граници според европейските регулации.

Скандалът, известен като "Дизелгейт", започна през септември 2015 г. с разкрития, че автомобилният производител "Фолксваген" оборудва дизеловите си коли с устройства, които дават по-ниски от реалните данни за отделяните от двигателите емисии, за да бъдат сертифицирани за продажба.

Европейският комисар за политиките в областта на вътрешния пазар и индустрията Елизабета Биенковска заяви, че ако страните не предприемат действия за спиране на движението на колите, които произвеждат високи емисии на вредни газове, "единствената алтернатива" ще бъде създаване на европейска агенция, която да се заеме с проблема, съобщава "И Ю Обзървър".

В писмо до транспортните министри на страните членки на ЕС, полският еврокомисар казва, че властите трябва да инициират диалог с автомобилните производители за намаляване на азотните емисии от колите с дизелови двигатели.

От първи септември 2017 г. автомобилите ще бъдат подлагани на тестове на пътя, а не в лабораторни условия. Според Биенковска обаче, въвеждането на по-стриктен контрол "не е достатъчно":

"Трябва да бъдат изтеглени от пазара колите, които не отговарят на изискванията."